کد خبر: 210990
۰
۰
نسخه چاپی

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: از دیرباز یکی لذت‌های سال نو در ایران، برگزاری آئین سیزده به در است و ایرانیان معتقدند، که با رفتن به دل طبیعت در سیزدهمین روز از سال نو نحسی را از خود و خانواده‌هایشان دور می‌کنند.

اما امسال به دلیل حضور میهمانی ناخوانده و بدیُمن این آئین منع شده و طبق توصیه‌های اکید پزشکان، متخصصان و مسئولین، مردم از برگزاری این آئین و حضور در طبیعت، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها منع شدند.

امسال نحسی سیزده در طبیعت به در نخواهد شد و فقط نسخه معجزه گر رفع این نحسی ماندن در خانه است و خوشبختانه مردم استان تهران از دماوند و لواسان تا بهارستان و پیشوا همه در خانه مانده‌اند و تفرجگاه‌های خالی از گردشگر بیانگر این موضوع است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی طی روز طبیعت در همه شهرستان‌های استان تهران اجرا شده است و پلیس راهور با حضور در همه ورودی و خروجی‌های استان و شهرها این طرح را با قوت اجرا می‌کند.

هیچ گردشگری در تفرجگاه‌های فیروزکوه حضور ندارد

حال امروز در سیزدهم فروردین و در روز طبیعت می‌بینیم که مردم فهیم استان تهران برای شکستن زنجیره شیوع کرونا در خانه مانده‌اند و پارک‌ها و بوستان‌های استان به خوبی مبین این موضوع است.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران پیش از این در خصوص اعمال محدودیت‌های روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هشدار داده بود و در این زمینه عنوان شده بود که اجازه ورود هیچکس در این روزها به بوستان‌ها و فضای سبز و محل‌های اجتماعی در استان تهران به ویژه لواسانات و یا شهرستان‌های گردشگری شرق استان داده نمی‌شود.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

فرماندار فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت حضور مردم در تفرجگاه‌های این شهرستان اظهار داشت: به لطف خدا و با همکاری خوب مردم امروز شاهد هستیم در همه تفرجگاه‌های فیروزکوه هیچ گردشگری وجود ندارد و اعمال محدودیت‌ها به خوبی صورت گرفته است.

وی با قدردانی از همراهی قاطبه مردم با طرح فاصله گذاری اجتماعی، از همه مردم درخواست نمود تا با تمکین به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی و نیز قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان از منازل به قصد تفریح خارج نشوند.

مهدی یوسفی جمارانی بیان داشت: تمام ورودی‌های منتهی به تفرجگاه‌های شهرستان در این روز مسدود شده‌اند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل ابلاغ شده توسط عوامل انتظامی وسیله نقلیه جریمه و توقیف یک ماهه خودرو در انتظار خاطیان خواهد بود.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

همبستگی مردم در مقابله با کرونا ستودنی است

فرمانده انتظامی دماوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از همکاری بسیار خوب مردم برای روز طبیعت و ماندن در خانه با نیروی انتظامی خبر داد و اظهار داشت: این حجم از هم بستگی مردم ستودنی است و امروز شاهد این هستیم که مردم به خوبی به توصیه‌های بهداشتی و امنیتی گوش داده‌اند و در خانه‌ها مانده‌اند.

سرهنگ حسین فاضلی افزود: پیش از این اعلام شده بود که از ورود خودروها و افراد غیربومی به شهرستان که قصد گردشگری را دارند با قاطعیت جلوگیری شده و این افراد برگردانده خواهند شد و امروز خالی بودن تفرجگاه‌ها نشان می‌دهد که مردم ما عزمی جدی برای شکست کرونا داند و خوشبختانه امروز با مشکل خاصی روبرو نبوده‌ایم.

شهردار دماوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مسیرهای دسترسی به تفرجگاه تیزآب و حاشیه رودخانه تاررود توسط شهرداری دماوند مسدود شده‌اند و امروز هیچ گردشگری برای روز طبیعت در این مکان‌های تفریحی حضور ندارند.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

محسن خرمی شریف، شهردار قرچک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۶ صبح شاهد حضور فعال عوامل فضای سبز شهرداری، راهور، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت قرچک در روز طبیعت هستیم و تمام مشاهدات و گزارشات حاکی از آن است که مردم قرچک روز ۱۳ بدر در خانه مانده‌اند.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

همکاری مناسب مردم در اسلامشهر، بهارستان، شهریار و جنوب تهران

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از خالی بودن بوستان‌ها و تفرجگاه‌های این شهرستان خبر داد و عنوان داشت: همکاری مناسبی از طرف شهروندان برای سپری کردن روز طبیعت در منزل صورت گرفت که بی‌تردید با همکاری هرچه بیشتر مردم کرونا را شکست خواهیم داد.

فرماندار اسلامشهر در ادامه از عدم حضور شهروندان در پارک‌ها تشکر کرد و اعلام داشت که شکست کرونا با همکاری مسئولان و شهروندان بزودی رقم خواهد خورد.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

در بهارستان نیز متفاوت‌ترین سیزده بدر تاریخ ثبت شد و پارک جنگلی ریه شهر گلستان که امسال به دلیل جلوگیری از تجمعات و مقابله با شیوع کرونا به روی شهروندان بسته بود هیچ گردشگری را نپذیرفت و مردم در خانه ماندند.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

در جنوب تهران نیز که همه ساله در روز طبیعت مردم در تفرجگاه‌ها به سر می‌بردند و نحسی‌ها را به دست طبیعت می‌سپردند امروز خبری از گردشگر نیست و بوستان‌های خالی بهخوبی این موضوع را حکایت می‌کند.

تهرانی ها ۱۳ را در خانه به در کردند/ تفرجگاه ها خالی است

شهریار خوش آب و هوا با تفرجگاه‌های بسیار زیبا و دلنشین مخصوصاً در فصل بهار نیز از قاعده خالی بودن بوستان‌ها و مراتع از حضور گردشگران مستثنی نشده و در این شهرستان نیز مردم به توصیه‌ها گوش دادند و در خانه مانده‌اند، البته ناگفته نماند که برخی با همه توصیه‌ها اصرار به رفتن به طبیعت داشتند که با حضور نیروی انتظامی اعمال قانون شده به منازل خود برگشته‌اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید