نوزاد مبتلا به کرونا در ارومیه متولد شد/تولید روزانه۱۰ هزار ماسک

به گزارش خبرنگار مهر، جواد آقازاده بعد از ظهر چهارشنبه با بیان اینکه این نوزاد طی روزهای گذشته از مادر مبتلا به کرونا به دنیا آمد و کرونای وی در تست اولیه و ثانویه مثبت شد اظهارکرد: بررسی بالینی نشان می‌دهد که وضعیت مادر و فرزند مناسب بوده و روند درمانی آنان در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه روند ابتلاء به ویروس کرونا در استان رو به افزایش است عنوان کرد: مردم برای قطع زنجیره شیوع کرونا ضمن رعایت نکات بهداشتی باید به توصیه‌های نهادهای ذیربط توجه کرده و در خانه بمانند.

آقازاده با اشاره به تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز ازجمله ماسک و دستکش در استان افزود: در راستای حل این مشکل با همراهی تولیدکنندگان، به عرضه دستکش در بسته‌های پنج جفتی اقدام کرده‌ایم که امیدواریم موجب ارتقای رضایت شهروندان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه این اقلام از روز یکشنبه هفته آینده در همه شهرستان‌های آذربایجان‎‌غربی توزیع می‌شود بیان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار ماسک دست‌دوز در استان تولید می‌شود که دغدغه اصلی در این خصوص نیز استریلیزه کردن این اقلام است.

وی با اشاره به اهتمام تولیدکننده بخش خصوصی برای تولید اتوماتیک ماسک در استان اضافه کرد: در صورت ورود این فرد به بخش تولید ماسک که به احتمال زیاد تا ۱۰ روز آینده میسر خواهد شد، روزانه ۶۰ هزار ماسک استریل در استان به تولید خواهد رسید.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به تشدید نظارت‌ها مبنی بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها گفت: از دو روز گذشته به دلیل روز طبیعت و گرایش مردم به خرید و کشتار به صورت غیرمجاز نظارت‌ها تشدید شده است.

کامیار داهیم با اشاره به پلمپ واحدهایی که رعایت کامل موارد بهداشتی را انجام نمی‌دهند افزود: مراکز غذایی که مشغول فرایند تولید هستند در امر غربالگری و تست بهداشتی باید در اولویت قرار گیرند.

وی یادآور شد: کرونا از الگوی فصلی تبعیت می‌کند و در نیمکره جنوبی که هم‌اکنون فصل تابستان است ویروس تحت تأثیر الگوی فصلی مهار شده و انتظار می‌رود این الگوی فصلی برای روزها و هفته‌های آینده شرایط خوبی را برای کشور ما رقم بزند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید