روزانه بیش از یکهزار ماسک N95 در بیمارستان امام رضا استفاده می شود

روزانه بیش از یکهزار ماسک N95 در بیمارستان امام رضا استفاده می شود

 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز در جلسه بررسی ۴۵ روز مقاومت در برابر کرونا ویروس گفت: روزانه بیش از یکهزار ماسک N95و بالغ بر ۵ هزار ماسک معمولی کش دار در این مرکز در بین همکاران و کادر درمانی توزیع می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده ،  مسعود فقیه دینوری با اشاره به اینکه ایمنی و حفاظت کادر درمانی از همان روزهای آغازین بحران کرونا ویروس در الویت بوده است اظهار داشت: اگر کادر درمانی از ایمنی و حفاظت مناسب برخوردار باشند قطعا کارآیی و راندمان کار آنها نیز بالاتر و بهتر خواهد بود و کیفیت خدمات درمانی منوط به آرامش خاطر و ایجاد فضائی ایمن و خالی از ترس و استرس است .

 

دینوری افزود : تمام اعضای تیم مدیریت اجرائی در بحران کرونا ویروس به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا کمبودی از لحاظ تهیه تجهیزات حفاظتی،اقلام مصرفی و داروئی نباشد و تا این لحظه هیچ کمبودی در مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) وجود ندارد.

 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با تاکید بر اینکه تمامی کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار و خدمات به صورت یکسان از امکانات حفاظتی برخوردار می باشند ادامه داد: کادر درمانی که وارد بخشهای ویژه مراقبت از بیماران درگیر با کرونا ویروس می شوند از نظر ما فرقی نداشته و تمام این افراد به خاطر یک هدف خاص و آن هم حفاظت از سلامت مردم عزیز هست بنابراین یکی از وظایف اصلی ما در مرحله اول حفاظت از سلامتی تمام افراد کادر درمانی است.

 

دینوری با اشاره به نقاط ضعف و قوت تیم مدیریت اجرائی در مواقع بحرانی گفت: این نکته طبیعی است که درمواقع اینچنینی برخی نقاط قوت و ضعف ها پدیدار می شوند و نقاط قوت ما این است که با تلاش های شبانه روزی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تیم مدیریت اجرائی مستقر در این مرکز علی رغم وجود مشکلات عدیده ای که اکثر بخشهای دولتی به لحاظ وضعیت تحریم پیش آمده دست به گریبان هستند تا این لحظه از نظر منابع مالی و تامین تجهیزات، کمبودی نداشته و فعلا به حد کافی منابع مالی در اختیار داریم.

 

این مقام مسئول حوزه سلامت ابراز داشت: لباسهائی که برای حفاظت از کادردرمانی در اختیار همکاران قرار میگیرد بر اساس پروتکل تدوین شده از سوی وزارت خانه متبوع و سازمانهای جهانی تهیه شده و روزانه بالغ بر ۷۰۰ دست لباس مخصوص حفاظتی بین کادر درمانی توزیع می شود.

 

وی اضافه کرد: بنده و همکاران مستقر در مرکز همواره و درهر ساعت از شبانه روز آماده دریافت هرگونه انتقاد سازنده از عملکرد مرکز هستیم و با توجه به اینکه ۴۵ روز از مقاومت در برابر کرونا ویروس میگذرد به نظر بنده عملکرد این مرکز بر همگان مبرهن شده است.

 

گفتنی است در این جلسه معاون آموزش و دبیر ستاد مبارزه با کرونا ،معاون درمان ،معاون غذا ودارو،سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع و مدیرامور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریزو همکاران تیم مدیریت اجرائی مرکزآموزشی ودرمانی امام رضا (ع) تبریز حضور داشته و به بررسی عملکرد و نقاط ضعف و قوت مرکز از آغاز شیوع کرونا ویروس پرداخته شد.

این گزارش می افزاید مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از یکهزار و یکصد تخت فعال بیمارستانی بزرگترین سانتر درمانی بحران کرونا ویروس در شمالغرب بوده و بیش از ۴۵ روز است که پیشتاز مبارزه با کرونا ویروس در شمالغرب بوده و تعدادی از کادر درمانی شاغل در این مرکز نیز پس از ابتلا به بیماری کرونا ویروس بهبود یافته و به جبهه مدافعلان سلامت بازگشته اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید