کد خبر: 211210
۰
۰
نسخه چاپی

انجام روزانه ۲۵۰ موردنمونه گیری برای کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیاست جدید وزارت بهداشت، بیماریابی فعال است و طی هفته جاری بیش از یکهزار نمونه به آزمایشگاه‌های تشخیصی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امروز چهار مورد مثبت در استان شناسایی شد، افزود: خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد کمترین خوشه بیماری را در کشور دارد و امیدواریم با افزایش شمار نمونه گیری ها و گسترده کردن بیماریابی در استان، از شیوع بیماری جلوگیری شود.

یزدانپناه اظهار داشت: بیماری با چهار حالت در بیماران بروز می‌کند که ۳۰ درصد از بیماران، علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدنشان بدون هیچ درمانی بهبود می‌یابند.

وی افزود: این افراد ناقلان سالم هستند و می‌توانند تا دو هفته بدون هیچ گونه علائمی این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

یزدانپناه بیماران بدون علامت را از پرخطرترین گروه‌های ناقل بیماری عنوان کرد و گفت: این بیماری در ۵۵ درصد از بیماران با علائم خفیف بروز می‌کند و پس از یک هفته علائم بروز می‌کند و یا بیمار بدون علائم اختصاصی بهبود می باید اما همچنان تا سه هفته ناقل است.

وی افزود: در ۱۰ درصد موارد نیز بیماران، علائم شدید دارند و پس از یک هفته، علائم خفیف شده و با قرنطینه و درمان دارویی بهبود می‌یابند و تا چهار هفته ناقل محسوب می‌شوند.

یزدانپناه تصریح کرد: پنج درصد از بیماران نیز دارای علائم بسیار شدیدی هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین بستری می‌شوند که متأسفانه مرگ و میر در آنها افزایش می‌یابد و در صورت بهبود نیز احتمال بازگشت مجدد بیماری کاهش می‌یابد.

وی افزود: از مردم استان تقاضا داریم که در روزهای پایانی تعطیلات یعنی امروز و فردا که سیزدهم فروردین ماه است، در خانه بمانند و این امر را تا ۲۰ فرودین ادامه دهند.

یزدانپناه اظهار داشت: مردم از حضور در طبیعت و سایر مکان‌ها و اجتماعات خودداری کنند چرا که کرونا بیماری هولناکی است و افراد با حضور در اجتماعات علاوه بر آسیب به خانواده خود، به دیگران نیز آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید