کد خبر: 211324
۰
۰
نسخه چاپی

مایه کوبی ۸.۸ میلیون نوبت سر دام علیه بیماریهای واگیر در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی گفت: دامپزشکی در راستای حراست از سرمایه دامی با پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دامی با شرایط خاص خود اقدام و در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی موضوع را پیگیری و اجرا می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ارتقاء سطح بهداشتی جامعه یکی از توفیقات مهم دامپزشکی در سال های اخیر بوده است، افزود: در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نوبت سر دام علیه انواع بیماریهای واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه کوبی شده اند که این بیماری ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی،لمپی اسکین، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR است.

وی با تشریح میزان تست سل و بروسلوز در استان همدان گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته از بیش از ۱۸ هزار و ۵۱۵ رأس دام سنگین خون گیری انجام شده و در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد ۳۲ هزار و ۱۸۷ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

رسولی گفت: سال ۹۸ تعداد ۱۶۱ هزار و ۹۸۸ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرارگرفته اند که وزن تقریبی آن بیش از ۶ هزار ۷۵۱ تن بوده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید