کد خبر: 211332
۰
۰
نسخه چاپی

مدیریت در اعتبارات حوادث به جهش تولید کمک می کند

قدرت الله مهدی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان قزوین مانند بسیاری از مناطق کشور همواره در معرض آسیب حوادث غیرمترقبه قرار دارد و هزینه‌های سنگینی به دولت و مردم تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: به همین دلیل باید با تمهیدات و اقدامات لازم برای مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌های آن آماده بود تا هزینه‌های جانی و مالی حوادث کاهش یابد.

مهدیخانی تصریح کرد: دولت سالانه میلیاردها تومان برای جبران بخشی از خسارات حوادثی از جمله سیل، زلزله و خشکسالی و حریق هزینه می‌کند در صورتی که با پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم و به موقع می‌توان هزینه‌های یاد شده را به بخش صنعت، تولید و در نهایت اشتغال انتقال داد.

مدیریت در اعتبارات حوادث به جهش تولید کمک می کند

وی افزود: در بخش خسارت‌های خشکسالی و سیلاب در سال‌های ۹۷ حدود یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان و سال ۹۸ هم مبلغ یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین اختصاص داد که رقم قابل توجهی است.

مهدیخانی یادآور شد: در حوزه بحران با پیش‌بینی و پیشگیری می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع بسیاری حوادث و هزینه کرد آن، در بخش‌هایی از حوزه‌های اقتصادی و گردشگری شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف بود.

وی گفت: کشاورزان نیز با انجام تمهیدات لازم مانند بیمه کردن محصولات خود با مبالغ اندکی می‌توانند ضمن کاهش هزینه‌های دولت موجب شوند تا این هزینه‌ها به بخش‌های دیگر مانند صنعت منتقل شود.

مدیریت در اعتبارات حوادث به جهش تولید کمک می کند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: اگر بخش کشاورزی دچار سیلاب و یا آفتی شود اگر محصولات و زمین‌های کشاورزی بیمه نباشند هم کشاورزان آسیب خواهند دید و هم دولت باید اعتبارات خود را در این زمینه هزینه کرده و از سایر بخش‌های مهم غافل شود که آسیب زیادی دارد.

مهدیخانی یادآور شد: برای تحقق شعار سال که به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده باید مواردی را پیش بینی کنیم و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهیم تا اعتبارات کشور در عرصه‌های مهم هزینه شود.

مدیرکل بحران استان قزوین پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث را عاملی مهم در جهش تولید دانست و گفت: انجام اقدامات به موقع در پیشگیری از حوادث باعث می‌شود تا بسیاری از هزینه‌های کشور در بخش اقتصادی و جهش تولید هدایت شود تا بتوانیم شعار سال را محقق کنیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید