کد خبر: 211337
۰
۰
نسخه چاپی

تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج و بهداشت خوزستان منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی زاده ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج و بهداشت به منظور استفاده از ظرفیت بسیجیان برای کمک به بخش «بهداشت استان» اظهار کرد: به دنبال وقوع ویروس کرونا در دنیا و کشور، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بحث «بسیج ملی کنترل ویروس کرونا» از همان ابتدا نیروهای بسیج و سپاه را در کنار خود داشتیم و از ظرفیت‌های خوب آنها بسیار استفاده شده است.

وی به همکاری منسجم بسیج و سپاه با دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرد و افزود: یکی از این همکاری‌ها «غربالگری» است که در راستای هماهنگی، شکل‌دهی منظم‌تر و آرایش دقیق‌تر نیروها برای انجام فعالیت‌های مختلف تحت عنوان غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

حسینی زاده بیان کرد: بحث «اقشار» در استان کار متفاوت و در حال انجام است که در همه سازمان‌ها «نیروهای بسیجی» به عنوان رابط در خصوص انتقال اطلاعات بیماری، کنترل مسائل بهداشتی، گندزدایی ادارات و دستگاه‌ها، تهیه و ارسال چک لیست در خصوص وضعیت بیماری در ادارات و حتی خانواده کارکنان از حیث آموزش، انتقال اطلاعات و کنترل بیماری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری دارند.

وی تأکید کرد: افراد برای تیم‌های مراقبت، اقشار، غربالگری و بحث مهم «سالم‌سازی در شهرستان‌ها» ساماندهی می‌شوند.

حسینی زاده به راه‌اندازی سامانه «سیب» در استان اشاره کرد و گفت: برای مبحث «سالم‌سازی» بر اساس هر مرکز جامع سلامت یک پایگاه کووید ۱۹ را در سامانه سیب طراحی کردیم که شامل یک کارشناس بهداشت محیط و سه نیروی بسیجی می‌شود.

وی اضافه کرد: این افراد در سه زمینه همکاری و با تهیه سه چک لیست با پایش های مختلف از جمله در حوزه مبلمان شهری به ارائه گزارش فعالیت‌های تیم سالم‌سازی می‌پردازند.

حسینی زاده ادامه داد: وضعیت بهداشتی و گندزدایی در مناطق نیز از سوی تیم‌های سالم‌سازی رصد و گزارش‌های مستمر ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: در خصوص «مراقبت» نیروهای بسیجی در کنار کارشناسان بهداشت تیم‌های مراقبت به شکل منسجم و مشخص فعالیت خواهند کرد.

حسینی زاده افزود: در خصوص پیگیری موارد بیماری، انتقال اطلاعات و در صورت نیاز انجام گندزدایی نیروهای بسیجی در کنار کارشناسان بهداشت تیم‌های مراقبت در منازل مشخص فعالیت می‌کنند.

وی خبر داد: در کنار سایر فعالیت‌هایی که بسیج به صورت گسترده در خصوص گندزدایی معابر و اماکن شهرهای مختلف انجام می‌دهد، تیم‌های مراقبت منازلی که لازم باشد را گندزدایی می‌کنند.

حسینی زاده در پایان گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای به طور کامل و مشخص برای فعالیت غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی (طراحی ۵۴۳ تیم و معرفی به سامانه سیب) در شهرهای مختلف استان با بسیج منعقد شد.

انتظار می‌رود که با مشخص شدن تعداد نیروهای بسیجی در کنار تیم مراقبت یا غربالگری بتوانیم هرچه سریع‌تر اقدامات مورد نیاز را در این راستا انجام دهیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید