کد خبر: 213575
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

انتقاد از عدم تعلیق سه ماهه اقساط وام مسکن؛ سیاست بانک مرکزی تغییر کند

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار با تأکید بر ضرورت تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن توسط بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی اخیرا برای مدیریت اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا اقدام به تعلیق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی کرده، اما متأسفانه در دستور العمل ابلاغی تسهیلات مسکن مستثنی شده و دریافت کنندگان این وام ها باید در این وضعیت هم اقساط خود را پرداخت کنند.

بانک مرکزی

عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن توسط بانک مرکزی بسیار ناعادلانه است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن توسط بانک مرکزی بسیار ناعادلانه است، مشخص نیست که مدیران این بانک با چه شاخصه ای تسهیلات گیرندگان بانک مسکن را از دیگران تفکیک کرده اند.

اغلب تسهیلات گیرندگان مسکن جزء اقشار کم درآمد هستند

وی گفت: اغلب تسهیلات گیرندگان مسکن جزء اقشار کم درآمد هستند، آن ها با دریافت این وام ها قدرت مالی خود را برای تأمین مسکن مورد نیاز بالا برده اند، این افراد همان هایی است که در شرایط کنونی به دلیل تعطیلی کسب و کارشان با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو شده اند.

خسته بند ادامه داد: سیاست بانک مرکزی در عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن، اقتصاد خانواده های کم درآمد را تهدید خواهد کرد و مردم در این شرایط بیش از پیش دچار مشکلات مالی خواهند شد.

این نماینده مردم  در مجلس دهم افزود: به نظر من سیاست های ناعادلانه بانک مرکزی هیچ استدلال کارشناسی ندارد و آن ها تنها برای کاهش فشار به بانک ها از تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن خودداری کرده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا مجلس باید به موضوع عدم تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن ورود کرده تا بانک مرکزی هر چه سریع تر نسبت به اصلاح دستور العمل خود اقدام کند./

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.