کد خبر: 217586
۰
۰
نسخه چاپی

خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمای بهاره به محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل نیکشاد  بیان کرد: خسارت سرمای دیررس بهاره سال جاری به باغات، مزارع و مراکز دامی اردبیل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به انواع محصولات کشاورزی وارد کرده است.

وی افزود: میزان خسارت وارده به مزارع گندم آبی و دیم استان اردبیل ۲۶ هزار و ۶۵۵ هکتار است که ۲۱۶ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال بر آورد می‌شود. این در حالی است که مزارع جو آبی و دیم استان اردبیل نیز در سطح ۱۵ هزار و ۳۵۸ هکتار دچار خسارت شده‌اند که میزان برآورد خسارت به این محصول نیز بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در وقوع سرمازدگی اولین ماه سال جاری به مزارع دانه‌های روغنی استان اردبیل نیز خسارت وارد شده که میزان خسارت به کلزای آبی و دیم استان نیز بالغ بر ۴۳۳ هکتار می‌شود که میزان خسارت وارده به آن نیز بیش از ۳۳ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال برآورد می‌شود.

نیکشاد افزود: میزان خسارت وارده به مزارع گوجه فرنگی در سطح سه هکتار با میزان خسارت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال، سیب در سطح ۶ هکتار با خسارت ۶۰۰ میلیون ریال، انگور در سطح ۲ هزار و ۲۰ هکتار با میزان خسارت ۲۷۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال، گردو در سطح هزار و ۸۷۹ هکتار با میزان خسارت هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، بادام در سطح ۹۱ هکتار با میزان خسارت ۵۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و سایر میوه‌ها در سطح ۴ هزار و ۱۸ هکتار با میزان خسارت ۲۱ میلیون ریال است.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به بخش امور دام استان اردبیل نیز افزود: متأسفانه به دلیل سرمای اوایل سال جاری تعدادی دام نیز تلف شدند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید