کد خبر: 217612
۰
۰
نسخه چاپی

۸۳ میلیارد عواید وقف صرف اجرای نیات واقفان یزد شد

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این مدت ۳۳ میلیارد ریال از عوائد موقوفات با نیت‌های مذهبی صرف روضه خوانی، اطعام فقرا و نیازمندان، عزاداری، تعزیه خوانی، افطاری و برپایی مراسم ولادت ائمه شد.

وی با اشاره به اینکه وقف گره گشای برخی مشکات جامعه است، افزود: در زمینه امور خیریه‌ای همچون دستگیری از فقرا، تسهیل در ازدواج، کمک به بیماران، فراهم کردن زمینه تحصیل گروه‌های هدف و … ۲۵ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات مرتبط هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: همچنین یک میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات مرتبط با حوزه اجتماعی به هزینه‌های مربوط به حسینیه‌ها، آب انبارها و مباحث بهداشتی اختصاص داده شد.

زارع زاده عنوان کرد: در سال ۹۸ همچنین برای امور مربوط به مساجد، یک میلیارد ریال و مدارس علوم دینی و طلاب حوزه‌های علمیه ۲ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات متصرفی استان یزد هزینه شده است.

وی بیان کرد: یک میلیارد ریال نیز صرف مخارج عتبات عالیات از قبیل بازسازی، طلاب حوزه علمیه نجف، روشنایی قبور، خدام و … شده است.

زارع زاده یادآور شد: در این مدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز صرف هزینه‌های عمرانی، خدام و برگزاری مراسم مذهبی در آستان مقدس امامزادگان استان یزد گشته است.

به گزارش مهر، استان یزد در مجموع دارای ۱۳ هزار موقوفه با قریب به ۴۵ هزار رقبه است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید