کد خبر: 218530
۰
۰
نسخه چاپی

شیوه تبلیغات محیطی شهر همدان نیازمند بازنگری است

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی فتحی صبح چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان افزود: تبلیغات محیطی شهر همدان نسبت به دو دهه گذشته تغییرات خوبی داشته اما این تغییرات کافی نیست و لازم است در دیگر نقاط سطح شهر نیز تبلیغات صورت پذیرد.

فتحی با اشاره به وجود تعداد اندک سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر، اضافه کرد: باید در دیگر نقاط شهر از ظرفیت تبلیغات بهره ببریم چرا که این موضوع باعث می‌شود درآمد صنف کانون تبلیغات نیز افزایش یابد.

حدود ۱۰ سال است که تغییری در فضاهای تبلیغی شهر مشاهده نمی‌شود وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که تغییری در فضاهای تبلیغی شهر مشاهده نمی‌شود، یادآور شد: طی این مدت سازه‌ای به فضاهای تبلیغاتی اضافه نشده در حالی که قیمت سازه‌های تبلیغاتی همدان نسبت به دیگر شهرها بالاست و می‌توان گفت تقریباً با تهران برابری می‌کند.

فتحی با اشاره به اینکه فضای تبلیغات محیطی شهر باید بهتر شود، یادآور شد: با توجه به سابقه کهن شهر تاریخی همدان و داشتن عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و برگزاری رویدادهای مختلف بین المللی در این شهر تاریخی لازم است در تبلیغات محیطی این شهر تحول اساسی انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین کمک و مشاوره فعالان کانون‌های تبلیغاتی به مدیریت شهری در تحول تبلیغات محیطی را حائز اهمیت دانست و یاد آور شد: چنانچه فضاهای تبلیغات محیطی افزایش داشته باشد گردش مالی خوبی رخ می‌دهد که این منجر به تحول مالی در زمینه اقتصاد و زیبایی سیما و منظر شهر خواهد شد.

فتحی اضافه کرد: چنانچه تعداد سازه‌های تبلیغات محیطی سطح شهر افزایش یابد انگیزه‌ای برای رقابت کانون‌های تبلیغاتی نیز ایجاد می‌شود و حتی از سراسر کشور نیز می‌توانند وارد رقابت شده و از این فضاها استفاده کنند.

لزوم تغییر در نوع تبلیغات

وی ادامه داد: متأسفانه چندین سال است که چندین پایه بنر و تبلیغات اندک در شهر توریستی و تاریخی همدان وجود دارد که علاوه بر تعداد در نوع تبلیغات هم تغییری حاصل نشده است.

فتحی اظهار داشت: کانون‌های تبلیغاتی کشور ما شاید از نظر فنی در امر تبلیغات حرفه‌ای باشند اما در اجرای کار دچار نقص و کمبود هستند که می‌توان گفت شاید بیشترین دلیل آن عدم مدیریت خوب، مدیران دولتی است چراکه تجربه نشان داده در بعضی از امور بخش خصوصی بهتر عمل می‌کند.

فتحی اضافه کرد: در امر قرارداد تبلیغاتی یا حمایت از سرمایه گذار باید آینده نگر بود چرا که تبلیغات با گذشت زمان نتیجه بخش خواهد بود.

ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین در تبلیغات محیطی

رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به اعمال تخفیف ویژه و بخشودگی شورا و شهرداری به صنوف به دلیل شیوع ویروس کرونا یادآور شد: این تخفیف‌ها شامل حال کانون‌های تبلیغاتی نیز شده و در صورتی که وضعیت ویروس کرونا تداوم داشته باشد اعمال تخفیف مجدداً لحاظ خواهد شد.

کامران گردان همچنین به نوع تبلیغات محیطی شهر اشاره کرد و افزود: باید برای تحول در تبلیغات محیطی از روش‌های نوین استفاده شود.

وی توجه به جانمایی مناسب در نصب سازه‌های تبلیغاتی را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: متأسفانه تعدادی از سازه‌های تبلیغاتی شهر در مکان‌های نامناسبی نصب و باعث مزاحمت شهروندان شده که این موضوع باید مورد توجه باشد.

گردان با بیان اینکه تبلیغات محیطی باید از لحاظ روحی و روانی و زیبایی سیما و منظر شهری مورد توجه باشد، افزود: متأسفانه دچار روزمرگی شده‌ایم و توجهی به این موضوع نمی‌شود و بر این اساس باید از روش‌های تبلیغات نوین استفاده شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان کانون‌های تبلیغاتی شهر همدان به بیان مشکلات خود پرداخت و خواستار حمایت بیشتر از شورا و شهرداری از این کانون‌ها در امر قرار داد سازه‌های تبلیغاتی و مقابله با کرونا شدند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید