کد خبر: 218683
۰
۰
نسخه چاپی

پذيره‌نويسي واحدهاي صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله (ETF) در بانک اقتصادنوين

1399/02/17
منبع: اداره روابط عمومي

پذيره‌نويسي واحدهاي صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله (ETF) در بانک اقتصادنوين
پذيره‌نويسي صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله (ETF) با عنوان واسطه‌گري مالي يکم، در بانک اقتصادنوين آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين؛ باقيمانده سهام دولت در بانک‌هاي صادرات، ملت، تجارت، شرکت‌هاي بيمه البرز و بيمه اتکايي امين از طريق پذيره‌نويسي واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس (ETF) واسطه‌گري مالي يکم به عموم مردم (اشخاص حقيقي) واگذار خواهد شد و هم‌وطنان عزيز مي‌توانند از طريق سامانه ثبت‌نام و خريد واحد‌هاي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در سايت بانک اقتصادنوين به نشاني https://etf.enbank.ir و يا مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور نسبت به خريد واحدهاي اين صندوق اقدام نمايند.
بر اين اساس پذيره‌نويسي براي هر فرد داراي کد ملي تا سقف 20 ميليون ريال امکان‌پذير خواهد بود و محدوديت سني نيز براي متقاضيان وجود نخواهد داشت. قيمت سهام تشکيل‌دهنده واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق در روز شروع پذيره‌نويسي، متوسط قيمت سهام در سي روز گذشته (منتهي به انتشار فراخوان واگذاري) با احتساب 20 درصد تخفيف است که 5 واحد درصد از آن به‌عنوان دارايي سرمايه‌گذاران و با هدف انجام عمليات بازارگرداني نزد صندوق نگهداري خواهد شد.
همچنين داشتن کد معاملاتي (کد بورسي) براي پذيره‌نويسي الزامي نيست و متقاضيان براي انجام معامله اين واحدها که از دو ماه بعد از تخصيص امکان‌پذير است، مي‌توانند به‌تدريج در ماه‌هاي آينده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دريافت کد بورسي، مطابق رويه‌هاي شرکت سپرده‌گذاري مرکزي و تسويه وجوه، اقدام کنند.
با توجه به لزوم کاهش ترددهاي غيرضروري به دليل شيوع ويروس کرونا، از هم‌وطنان ارجمند علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در اين صندوق تقاضا مي‌شود از روش‌هاي غيرحضوري نسبت به پذيره‌نويسي واحدهاي آن اقدام نمايند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید