کد خبر: 219065
۰
۰
نسخه چاپی

حاشیه جدید در فوتبال قم / آغاز زودهنگام حواشی انتخابات

گویا حواشی از سر هیأت فوتبال قم دست بردار نیست، هیأتی که در سال‌های اخیر با انواع و اقسام حاشیه‌های ورزش دست و پنجه نرم کرده و در دو دوره انتخاباتی در سال‌های 1391 و 1395 اعضای مجمع آن به انتخاب کریم بهرامی به عنوان رئیس هیأت رای داده‌اند.

از قضا در دوران ریاست کریم بهرامی، وضع فوتبال استان قم نسبت به روسا و دوره‌های گذشته بهتر بود زیرا این هیأت پرمخاطب از یک نماینده پرآوازه به نام صبا در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر برخوردار بود و در لیگ برتر فوتسال نیز یکی از تیم‌های همیشه مدعی قهرمانی را داشت، حتی سهمیه قم در لیگ برتر فوتسال به دو تیم هم افزایش پیدا کرد.

 

آخرین سال دوره 4 ساله رئیس هیأت فوتبال قم

عملکرد بهرامی در چهار سال نخست ریاست هیأت فوتبال چندان مورد نقد قرار نگرفت اما حواشی پیرامون هیأت فوتبال از مجمع انتخابات زمستان سال 1395 شروع شد، انتخاباتی که ابتدا 9 کاندیدا داشت، سپس دو کاندیدا به نام‌های کریم بهرامی و قدرت‌الله باقری تایید صلاحیت شدند و با دامنه‌دار شدن اعتراض‌ها به نحوه بررسی صلاحیت نامزدها، سرانجام مهدی بهشتی یکی از پیشکسوتان فوتبال قم هم به لیست نهایی کاندیداهای انتخابات سال 95 اضافه شد.

حالا دوره دوم ریاست چهار ساله کریم بهرامی در هیأت فوتبال استان قم به سال پایانی خود رسیده و عملا هشت سال ریاست وی در این هیأت پرمخاطب ورزشی زمستان سال جاری خاتمه می‌یابد و اهالی فوتبال منتظر نیمه دوم امسال و برگزاری مجمع انتخابات این هیأت هستند اما بروز برخی حواشی ظاهرا زودتر از موعد مقرر بحث انتخابات پایان سال 99 این هیأت ورزشی را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

ناکامی‌های فوتبال و فوتسال قم در 4 سال اخیر

در چهار سال دوم ریاست بهرامی در هیأت فوتبال استان قم اتفاقات عجیب و قریبی رخ داد، ابتدا صبا از لیگ برتر به دسته اول و سپس به دسته دوم سقوط کرد تا اینکه مسوولان دلسوز ورزش قم در آن مقطع تصمیم به اعلام انحلال صبا گرفتند، غافل از اینکه انحلال صبا فقط در حد حرف است و اگر روزی یکی از شاکیان و طلب‌کاران تیم فوتبال صبا به فیفا مراجعه کند، پای تمام تصمیم‌گیرنده‌ها در ماجرای انحلال صبا پیش کشیده خواهد شد.

فوتسال قم راه سقوط را در پیش گرفت و تیمی که با نام‌های معتبری همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبای قم، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو در لیگ برتر حضور یافته و سه عنوان نایب‌قهرمانی تاریخ لیگ برتر را در کارنامه داشت، به نام «تیم فوتسال هیات فوتبال قم» دچار سرنوشت تیم صبا شد و بعد از سقوط به دسته اول، راهی دسته دوم و سرانجام منحل شد.

لیگ برتر فوتبال قم در این سال‌ها هیچ خروجی نداشت و مانند یک عادت قدیمی برگزار شد، لیگی که تیم‌ قهرمان آن باید به عنوان نماینده قم در لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور حضور می‌یافت اما یا به میدان نرفت و انصراف داد یا امتیاز خود را به خارج از قم فروخت و با آبرو و اعتبار قم بازی شد.

 

رئیس هیأت فوتبال قم عضو سازمان لیگ فوتسال ایران

در این بین کریم بهرامی معتقد است که هیأت فوتبال قم در این سال‌ها طبق برنامه به اهداف مد نظر دو نهاد نظارتی یعنی فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان پیش رفته اما مدل برگزاری مجمع سالیانه و اتفاقاتی حاشیه‌ای این مجمع که در نهایت به رای‌گیری منجر شد نشان می‌دهد که بهرامی کار سختی برای انتخابات نیمه دوم امسال و سومین دوره ریاست متوالی این هیأت ورزشی دارد.

نوع اتفاقاتی که در این سال‌ها پیرامون هیأت فوتبال استان قم رخ داد، بهرامی را به جای متن به حاشیه برد و الّا رئیس هیأت فوتبال قم آنقدر جایگاه و اعتبار دارد که به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال ایران انتخاب شده و حکم این مسوولیت را از حیدر بهاروند دریافت کرده است.

 

حاشیه‌های مجمع سال 98 هیأت فوتبال قم

ظاهرا برخی غفلت‌های خواسته یا ناخواسته توسط بهرامی یا همکاران وی در هیأت فوتبال قم از برخی مسائل مهم مرتبط با این هیأت ورزشی است که در چند سال اخیر مرتب برای این هیأت پرمخاطب حاشیه می‌سازد، مانند لیستی که اخیرا از مجمع سال گذشته منتشر شده و حالا هیأت فوتبال را به چالش برده است.

مجمع سالیانه هیأت فوتبال استان قم دقیقا یک سال قبل در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد و هیأت فوتبال پیش از برگزاری این جلسه در نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان اسامی اعضای حاضر در مجمع را اعلام کرد، جلسه‌ای که در نهایت به رای‌گیری موافقان و مخالفان انجامید و کریم بهرامی با یک رای بیشتر اعضای موافق، در هیأت فوتبال ماندگار شد.

اما انتشار تصویر نامه ارسالی هیأت فوتبال به اداره کل ورزش و جوانان نشان می‌دهد اسامی ذکر شده در نامه ارسالی با اعضای حاضر در روز جلسه تفاوت دارد! زیرا در نامه هیأت فوتبال نماینده بازیکنان در (ردیف ۱۲) محمدعلی جان‌جان معرفی شده که در روز جلسه به جای این بازیکن، مسعود ابرقویی در مجمع حضور می‌یابد، تخلفی که اگر از سوی هیئت فوتبال انجام شده باشد قطعا می‌توانسته در آن زمان مجمع را ابطال کند.

 

دبیر هیات فوتبال: قم کانون بازیکنان و داوران ندارد

در پیگیری این موضوع از هیأت فوتبال استان قم، علی احمدی دبیر هیأت بود که راجع به این موضوع شفاف‌سازی کرد و گفت: انتخاب بازیکن برتر و داور برتر برای حضور در مجامع بر عهده کانون‌ها است، به دلیل اینکه استان قم کانون بازیکنان و داوران ندارد انتخاب این افراد به هیأت فوتبال واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: با این اتفاق قطعا سلیقه هم نقش پیدا می‌کند، ابتدا محمدعلی جان‌جان به عنوان نماینده بازیکنان انتخاب و به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شد، پس از آن به دلیل اینکه هم بازیکن، هم مربی و هم مدیرعامل انتخاب شده از یک باشگاه بود با اعتراض سایر باشگاه‌ها روبه‌رو شدیم.

دبیر هیأت فوتبال استان قم افزود: اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرد با بررسی مجدد، فرد دیگری برای حضور در مجمع به عنوان نماینده بازیکنان معرفی شود، پس از بررسی فرد جدیدی برای حضور در مجمع انتخاب شد که البته تصمیم جمعی بود و به دلیل اینکه زمان کافی وجود نداشت دیگر به صورت مکتوب به اداره ورزش و جوانان اعلام نشد.

/ 78002*20

منبع : خبرگزاری فارس

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید