کد خبر: 219244
۰
۰
نسخه چاپی

کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در دیدار با محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به نقش مهم جشنواره رضوی در جلب توجه عموم به مقوله کتاب، اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی مهم در ترویج فرهنگ مطالعه است که باید مورد به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در تعالی و رشد بالندگی جامعه دارد، افزود: این مهم باید در فرهنگ اجتماعی ما بیش از پیش پررنگ شود و به‌عنوان یکی نیاز مهم همواره مورد توجه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد علاوه بر ارتقای شاخص‌های مطالعه جامعه را به سمت و سوی سعادت می‌برد.

حجت الاسلام حاتمیان بر لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کرد و یادآور شد: این امر در گرو همکاری موثر و مفید دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار، خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی شد و بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود استقبال از این جشنواره خوب بوده و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی نیز بهتر شود.

محمد مخدومی گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شد اما در این دوره با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه امکان حضور در جشنواره تنها از طریق الکترونیکی و مجازی فراهم است.

وی اظهار داشت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در حال برگزاری است و مهلت شرکت در جشنواره تا ۹ خردادماه سال ۹۹ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان کتاب‌های «گنبد خورشید»، «زندگی حضرت معصومه (س)» و «ده قصه از امام هادی (ع) برای بچه‌ها» را ویژه رده سنی کودک عنوان کرد و افزود: در رده سنی نوجوان کتاب های «ستاره من»، «نشانه‌ها» و «مژده گل» و در رده سنی جوان و بزرگسال نیز آثاری تحت عنوان «امام رضا (ع): تاریخ و سیره»، «امام رضا (ع) و ایران»، «بر مدار آفتاب»، «شاهچراغ (ع)»، «خورشید رهنمای» و «حکمت‌های نقوی» معرفی شده است.

مخدومی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع معرفی شده، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به شیوه الکترونیکی در جشنواره شرکت کرده و به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی«www.samakpl.ir» و یا سایت جشنواره به نشانی «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

وی در پایان بر لزوم انعقاد تفاهم نامه‌ای میان کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی به‌عنوان دو دستگاه فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: این تفاهم نامه باید متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف و در راستای خدمتگزاری بیشتر به مردم باشد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید