کد خبر: 219637
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد و امامزادگان شاخص خراسان جنوبی

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد صادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و بیان داشت: رنگ بندی شهرها بر اساس شاخص‌های تعیین شده هر چند روز تغییر می‌کند وی هیچ شهری به طور مطلق سفید نیست.

وی با بیان اینکه ضوابط بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی هم باید به طور دقیق مورد توجه باشد، بیان کرد: مدیران نسبت به تأمین امکانات بهداشتی مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع به جهت حضور مردم در محیط ادارات جدیت داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به محتوای مطالب ارائه شده در جلسه ستاد ملی کرونا که چند ساعت قبل در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده بود هم اشاره کرد و گفت: ارائه دستورات و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه در راستای حفظ سلامت مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری بود.

معتمدیان به بحث بازگشایی مساجد، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی گفت: با تأکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس موارد مطرح شده در جلسه، موضوع بازگشایی این اماکن بعد از بررسی‌های کارشناسی و رصد شرایط انجام خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر در استان هم عنوان کرد: مراسم در امامزاده‌ها و مساجد معروف شهرها با رعایت پروتکل‌ها و با حداقل جمعیت برگزار خواهد شد.

وی از صدا و سیمای استانی خواست تا نسبت به پخش زنده مراسم جهت بهره برداری مردم در منازل اقدام کند.

بازگشایی مدارس برای رفع اشکالات دانش آموزان

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: حضور دانش آموزان اختیاری است و دایر بودن کلاس‌ها در این بازه زمانی یک ماهه صرفاً به جهت رفع اشکالات خواهد بود.

وی ادامه داد: بازه زمانی تعریف شده برای کلاس‌های مربوط به پایه دوازدهم با توجه به در پیش بودن امتحانات نهایی، ۲۰ روزه است و تا ۱۷ خرداد ابلاغ شده است.

به گفته وی؛ طرح پایش سلامت دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی نیز با یک ماه تأخیر در مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، برگزاری کلاس‌ها برای دوره دکترا محدودیتی ندارد و فعالیت آموزشی برای این مقطع آغاز شده اما برای سایر مقاطع، ستاد به جمع بندی نهایی نرسیده است.

معتمدیان از برداشتن برخی محدودیت‌ها در زمینه حذف واحدهای درسی دانشگاهی و پذیرش دانشجوی مهمان هم خبر داد.

وی به برگزاری مرحله اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه اشاره کرد و افزود: طی چند روز آینده شاهد برپایی رزمایش مهربانی با مشارکت همه حوزه‌ها برای توزیع اقلام ضروری بین ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقویت مراکز درمانی و بهداشتی همچنان در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد، گفت: اختصاص کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ویژه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید