کد خبر: 220006
۰
۰
نسخه چاپی

نقش موثر شرکت‌های دانش‌بنیان مرکزی در تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی شامگاه دوشنبه در اولین جلسه گروه کاری نوآوری، فناوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان استان مرکزی در سال ۹۹ با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته رهبر معظم انقلاب از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس حضور داشتند و ایشان تاکید داشتند مدیریت و برنامه‌ریزی در مقابله با این بیماری در کشور از سوی مسئولین و مردم خوب بوده است.

وی افزود: مجموع اقدامات انجام شده در بخش مقابله با بیماری کرونا حاکی از این است که اگر بخواهیم و تفکر مدیریتی تغییر پیدا کند، بسیاری از کارها انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه جهش تولید در شرایط تحریم امکان‌پذیر است، ادامه داد: جهش تولید در عرصه تولیدات محصولات مقابله با کرونا اتفاق افتاد، زیرا پیش از شیوع این بیماری در کشور کمتر از ۵۰۰ هزار ماسک تولید می‌شد ولی براساس آخرین آمار تا روز گذشته نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید شده است.

فرخی بیان کرد: در شرایط کنونی باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه کرد، زیرا این شرکت‌ها می‌توانند در تحقق شعار جهش تولید گام بردارند و باید پیش از آن نوع تفکر مدیریتی به‌ویژه بخش دولتی به مقوله تولید اتفاق افتد، چراکه در این صورت بسیاری از مقررات زائد حذف می‌شود و می‌توان با ابزار محدود و پشتوانه مالی کم کارهای بزرگ را انجام داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دانش بدون نوآوری برای حل مشکلات کشور کافی نیست و برای جهش تولید باید به سمت بهره‌وری و دانش حرکت کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید