کد خبر: 220074
۰
۰
نسخه چاپی

ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد سیریک احداث خواهد شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، احسان کامرانی در بازدید از شهرستان سیریک در حوزه سواحل مکران در دیدار با فرماندار و خیرین این شهر گفت: در شرایط فعلی ساخت و توسعه دانشگاه را در این منطقه ضروری و لازم دانست و گفت: «همان گونه که خیرین در حوزه دینی و مذهبی، مسجد و فضاهای فرهنگی زیبا می‌سازند باید در جنبش توسعه آموزش عالی و تحصیلات تکملی نیز که زیر بنای توسعه همه جانبه محسوب می‌شود حضور فعال داشته باشد، زیرا دانشگاه هم علاوه بر حوزه‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی نیز پیشتاز است.

کامرانی افزود: با احداث ساختمان دانشگاه آزاد در شهرستان سیریک می‌توان در همه زمینه‌ها برای توسعه این شهرستان اثر بخش بود زیرا که تربیت نیروی انسانی یکی از ارکان اصلی توسعه همه جانبه در هر منطقه محسوب می‌شود که با این امر می‌توانیم، پیشرفت و توسعه را شتاب بیشتری بخشید و گام‌های بلندی برداشت.

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان اظهارداشت: دانشگاه می‌تواند در منطقه منشأ فناوری، علم و فرهنگ باشد و سطح مطالبه گری جوانان و مردم منطقه را بالاببرد که این در نوع خود موجب تحول و توسعه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین این شهرستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه علمی و فرهنگی است که از بطن نردم برخواسته و متعلق به خود مردم است و همکاری خیرین در این زمینه می‌تواند باقیات و صالحات ماندگاری برای همه باشد.

کامرانی با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: «بعد از ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی این شهرستان ایجاد رشته‌های متناسب با نیاز منطقه از برنامه‌های اولویت دار این واحد دانشگاهی است که بتوانیم در تربیت نیروی متخصص برای توسعه سواحل مکران نقش مهم و بسزایی را ایفا کنیم.

احداث ساختمان دانشگاه آزاد سیریک یکی از ضروریات این شهرستان است

فرماندار سیریک نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه دانشگاه در شاخص‌های علمی و فرهنگی گفت: «نقش دانشگاه بر هیچکس پوشیده نیست و هر جایی دانشگاه و دانشجو حضور داشته باشد شور و نشاط و تبادل فرهنگ‌ها نیز بوجود خواهد آمد که در کنار آن نیز توسعه، پیشرفت و آبادانی به ارمغان خواهد آمد.

احمد جمالدینی اظهار امیدواری کرد با ساخت مجموعه آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی سیریک توسعه و آبادانی این منطقه نیز به خوبی کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به موقعیت جفرافیایی این شهرستان گفت: «شهرستان سیریک یکی از شهرستانهای خاص و ویژه هرمزگان است که در سواحل مکران واقع شد و می تولند با توسعه صنایع بزرگ در حوزه‌های انرژی و … نقش آفرینی نماید که این نقش آفرینی نیاز به حضور جوانان کاردان و تحصیلکرده دارد که دانشگاه می‌تواند نقش مؤثری در این حوزه داشته باشد.

جمالدینی افزود: با توجه برنامه‌های توسعه ایی و ایجاد پروزه های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان و مناطق گردشگری بکر و زیبا و جذب گردشگر از مناطق دیگر وجود دانشگاه در آن در اولویت اصلی است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید