کد خبر: 220081
۰
۰
نسخه چاپی

اکتشافات گسترده در دستور کار چادرملو/قیمت گذاری دستوری منطقی نیست

به گزارش اقتصادآینده نیوز ناصر تقی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: تحقق بنیادین جهش تولید در توسعه شرکت‌هاست بنابراین انجام اکتشافات گسترده یکی از سیاست‌های اصلی چادرملو در دوره جدید است که در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای صورت گرفته و امیدواریم به نتایج خوبی هم دست پیدا کنیم.

وی افزود: اولویت ما در شرایط فعلی، توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است که در این زمینه به زودی خبرهای خوبی برای سهامداران داریم.

ناصری عنوان کرد: با انجام اکتشافات در آنومالی D۱۹ و رفتن به سمت اکتشافات عمقی، به ذخایر جدیدی دست خواهیم یافت تا کارخانه‌های اطراف بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

تقی زاده ادامه داد: ما آمادگی داریم در هر کجای ایران که به ما پهنه واگذار شود، عملیات اکتشافی آن را انجام دهیم، چراکه اعتقاد داریم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که در بخش معادن کشور باید انجام داد، مسئله اکتشاف است.

مدیرعامل چادرملو با اشاره به موانع زیست محیطی در توسعه اکتشافات معدنی افزود: سال‌هاست مدیران این شرکت برای بهره برداری از منابع جدید سنگ آهن در کشور تلاش‌هایی انجام داده‌اند ولی با محیط زیست به بن بست رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: همه ما طرفدار محیط زیست هستیم و در جهان نیز همه کشورها معدن دارند و کار معدنی را به خوبی انجام می‌دهند و در کنار آن محیط زیست را نیز به خوبی حفظ کرده و مشکلی در این زمینه ندارند.

ناصری تاکید کرد: باید اصولی در محیط زیست تعریف شود تا بتوانیم طبق آن اصول حرکت کنیم و اگر قرار است در یک پهنه کار نکنیم و به پهنه دیگر دست نزنیم و به ما اجازه اکتشاف ندهند، نمی‌توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس معتقدم که برای صنایع فولاد حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، کنسانتره از معادن خارجی وارد کشور شود و ظرفیت‌های معادن داخلی صرف تأمین خوراک واحدهای فولاد مرکزی و غیر ساحلی شود.

مدیرعامل چادرملو تصریح کرد: اگر امروز به فکر حفظ منابع سنگ‌آهن برای واحدهای فولادسازی داخلی نباشیم در آینده به جای صادرات مواد اولیه از معدن سنگان به بندرعباس، شاهد واردات سنگ از بندرعباس به سنگان خواهیم بود.

تقی‌زاده گفت: پروژه فولاد مکران یکی از اولویت‌های اصلی چادرملو برای سرمایه‌گذاری است چرا که این منطقه دارای ظرفیت‌های لازم است و برای توسعه استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به بحث تعیین قیمت سنگ‌آهن و زنجیره فولاد گفت: قیمت گذاری دستوری برای محصولات فولادی منطقی نیست و بهتر است این قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که هم تولید کننده مواد اولیه (سنگ آهن) منتفع شود و هم تولید کنندگان محصولات فولادی.

مدیرعامل چادرملو تاکید کرد: قیمت زنجیره تولید فولاد از سنگ تا ورق، بر اساس نسبتی از قیمت‌های جهانی تعیین شود تا اصل عدالت محوری در چرخه فولاد کشور رعایت شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید