کد خبر: 220186
۰
۰
نسخه چاپی

مساجد یزد در شب‌های قدر با تشخیص هیئت امنا دایر خواهند شد

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تشخیص فعال یا عدم فعال بودن مساجد در شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیئت امنای مساجد واگذار شده است، اظهار داشت: مساجد تنها در شب‌های قدر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زمان حداکثر دو ساعت فعالیت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم انجام شود.

وی تاکید کرد: مراسم شب‌های معنوی قدر در مساجد با اولویت اماکن مذهبی و حسینیه‌های دارای فضای باز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداقل یک متر و مدت زمان برگزاری در فاصله زمانی ۱۲ شب تا ۳ بامداد حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: مردم از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جداً خودداری کنند و خیرین استان به‌جای نذری سال‌های قبل در تأمین ماسک و دستکش همکاری داشته باشند.

.وی عنوان کرد: حضور همه افراد در محل برگزاری با ماسک و دستکش باشد و لازم است سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه داشته باشند.

سلمانی تصریح کرد: در صورت عدم وجود فضای باز برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت صورت گیرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید