کد خبر: 220189
۰
۰
نسخه چاپی

شب های قدر فرصتی برای درک عمیق مفاهیم قرآنی است

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به فرا رسیدن ایام لیالی قدر، گفت؛ مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد محوری شهرهای مازندران برگزار می‌شود و از ظرفیت دعا و توسل در شب‌های قدر برای رفع شدائد، بلایا و شفای بیماران بهره گرفت.

وی ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام لیالی قدر و شهادت مولی الموحدین امیرمومنان علی (ع) و با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در بازگشایی مساجد برای برگزاری مراسم شب‌های احیا و قدر، اظهار داشت: شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای درک عمیق از مفاهیم قرآن و کلام الهی است و فضیلت‌های این ماه قابل وصف نیست.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مساجد در این شب‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و استفاده از ظرفیت شب‌های لیالی قدر برای توسل و دعای مؤمنین و رفع این بیماری از کشور، افزود: باید از تمامی لحظات، ساعات و دقایق این شب‌ها بهره برد و مؤمنین باید این شب‌ها را قدر بدانند و برای رفع این بیماری و ویروس منحوس از کشور و جوامع اسلامی و جهان دست به دعا بردارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود ارزش شب‌های قدر را در نزول قرآن و بهره مندی انسان از ظرفیت‌های معنوی آن دانست و تصریح کرد: لطف و رحمت خداوند متعال در شب‌های قدر شامل همه بندگان می‌شود و با انجام اعمال این شب می‌توان از برکات و آثار آن در تمامی ابعاد زندگی بهره کافی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت دعا و توسل دراین شب‌های ماه مبارک به ویژه شب‌های قدر، خاطر نشان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های مساجد با ایجاد برنامه‌های متنوع و با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از این فرصت کم نظیر بهره گرفت و برای سلامتی امام عصر (عج) و تعجیل در فرج ایشان و سلامتی نایب امام زمان (عج) رهبر عظیم الشان انقلاب و همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی دعا کنیم.

حجت الاسلام شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شهادت مولی الموحدین امیر مؤمنان علی (ع) در شب‌های قدر، بیان داشت: ملت بزرگ و مسلمان ایران اسلامی با تاسی از سیره و منش اهل بیت (ع) به ویژه سیره زندگانی حضرت علی (ع) در رزمایش کمک مومنانه و همدلی و مواسات خوب درخشیدند و امیدواریم این رزمایش در شب‌های قدر تجلی بیشتری داشته باشد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید