کد خبر: 220201
۰
۰
نسخه چاپی

پیش بینی خرید تضمینی ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

به گزارش اقتصادآینده نیوز مجید اسدالهی صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و سه هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است، بیان کرد: پیش می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۵ هزار تن گندم از اراضی آبی و یک هزار تن از اراضی دیم کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه امسال برای دریافت اطلاعات کشاورزان و سطح زیر کشت از سامانه پهنه بندی استفاده شده است، گفت: با استفاده از این سامانه کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی شناسایی و اطلاعات آنها به صورت آنلاین در اختیار شبکه‌های خرید قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، عنوان کرد: رقم پرداختی به کشاورزان استان در این زمینه ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۶ مرکز تعاون روستایی و دو مرکز خرید دولتی استان است.

وی با بیان اینکه بنا به تصمیمات مشورتی شروع تا پایان خرید تضمینی گندم در استان دو ماه طول خواهد کشید، گفت: آغاز خرید از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط مهرماه خرید قابل تمدید خواهد بود.

اسدالهی با تاکید بر اینکه تلاش داریم مبالغ خرید تضمینی را در کمتر از ۲۰ روز به کشاورزان پرداخت کنیم، عنوان کرد: در این راستا قراردادهایی با بانک‌های عامل استانی بسته شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی به ممنوعیت خروج گندم از استان هم اشاره کرد و افزود: خروج گندم از استان بدون مجوز شرکت غله و سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

اسدالهی سطح زیر کشت کلزا در استان را ۲۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان استان خریداری شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید