کد خبر: 220209
۰
۰
نسخه چاپی

بازسازی مسیر کوچ عشایر گرمساری/ شعار مشکل مردم را حل نمی‌کند

به گزارش اقتصادآینده نیوز اردشیر مطهری عصر سه‌شنبه در نشستی با مدیرکل امور عشایری استان سمنان ضمن بیان اینکه رفع مشکلات عشایر گرمسار به‌عنوان یک دغدغه مهم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب منجر به تخریب مسیر کوچ عشایر شهرستان شد که در روزهای گذشته این مسیر با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکار بخش خصوصی بازسازی شد.

وی با تأکید بر لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات مردم بیان کرد: مدیران و مسئولان اجرایی خادم مردم هستند و باید با خدمت به مردم نسبت جلب اعتماد آن‌ها به حاکمیت اهتمام بیشتری بورزند.

چالش جدی فقدان مرتع برای عشایر گرمسار

نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به اینکه شعار مشکل مردم و به‌ویژه عشایر را رفع نمی‌کند، تصریح کرد: امکانات خوبی در منطقه وجود دارد که باید در راستای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آن‌ها استفاده کرد.

مطهری بابیان اینکه عشایر به‌عنوان مهم‌ترین قشر تولیدکننده در جامعه امروزی نیازمند حمایت ویژه هستند، یادآور شد: سال‌های زیادی است که فقدان مرتع برای عشایر گرمسار به هنگام کوچ ییلاقی به یک چالش جدی تبدیل‌شده است.

وی افزود: فقدان مرتع قطعاً خسارت‌های سنگینی را به این قشر تولیدکننده وارد می‌کند و باید برای رفع این معضل از مراجع ملی با جدیت پیگیری شود.

نماینده منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه بی‌حرمتی به عشایر گرمساری توسط مرتع‌داران بالادستی به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، تأکید کرد: مسئولان کشوری برای رفع این معضل تعامل و همکاری بیشتری با مدیران مربوطه در استان و شهرستان گرمسار داشته باشند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید