امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 220246
۰
۰
نسخه چاپی

سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ زیرساخت توسعه است

به گزارش اقتصادآینده نیوز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آوج صبح چهارشنبه با حضور حجت الاسلام هاشمی امام جمعه آوج نصرت اله علیرضایی فرماندار، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران ادارات و شخصیت‌های فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری آوج برگزار شد.

علیرضایی در این جلسه اظهار کرد: حوزه فرهنگ، حوزه‌ای وسیع و مهم است اما در جامعه ما مظلوم واقع شده و آنچنان که باید حق آن ادا نشده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ یک اصل اساسی در مسیر توسعه است اما نتایج آن در درازمدت خود را نشان می‌دهد لذا خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

فرماندار شهرستان آوج گفت: در حال حاضر جامعه ما میراث دار سه فرهنگ ایرانی، اسلامی و غربی است و هرکدام از این فرهنگ‌ها، نظام ارزشی و هنجاری خاص خود را دارند و علت تفاوت و تضاد دیدگاه‌ها و نگرش‌ها و رفتار شهروندان در حوزه فرهنگ عمومی از این تکثر و چند گانگی نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به اختلاف نظرها در خصوص سن ازدواج دختران گفت: در جامعه سنتی نقش زنان در خانه داری، بچه داری و همسرداری خلاصه می‌شد لذا ازدواج زنان در سنین پایین امری طبیعی و پذیرفته شده بود.

پعلیرضایی گفت: اما در جامعه جدید زنان در کنار نقش‌های سنتی در پی آن هستند که مشارکت مؤثری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند لذا ازدواج در سنین پایین با مخالفت مواجه می‌شود.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان همه دستگاه‌ها و گروه‌ها نقش دارند و تمرکز بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، وام ازدواج، اشتغال زایی و معرفی الگوهای موفق باید در دستور کار همه مسئولان و مدیران قرار بگیرد.

در این جلسه بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری نشست‌های فرهنگی در مناطق سنتی، استفاده از اساتید و کارشناسان در تبیین فرهنگ ازدواج، اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای شورا برای تعیین برنامه‌ها و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید