کد خبر: 220248
۰
۰
نسخه چاپی

رشد ۵ درصدی پرونده‌های مصالحه حقوقی در شهرستان بم

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی تقی زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه به پرونده‌های مختومه شهرستان بم اشاره کرد و بیان داشت: تعداد دو هزار و ۲۸۱ فقره پرونده طی سال گذشته در شهرستان بم با مصالحه مختومه شده است.

وی به ورودی و خروجی پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان بم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۳۵۳ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف شهرستان بم وارد شده ضمن اینکه تعداد پنج هزار و ۳۴۸ فقره پرونده در این شعب مختومه شده‌اند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: پرونده‌های مصالحه حقوقی این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ پنج درصد افزایش داشته ضمن اینکه دو هزار و ۲۸۱ فقره پرونده نیز با تلاش و پیگیری کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف بم منجر به سازش شده‌اند.

تقی‌زاده تصریح کرد: پرونده‌هایی که منجر به سازش شده‌اند نسبت به کل پرونده‌های مختومه ۴۴ درصد و نسبت به پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل مصالحه ۵۱ درصد اعلام شده است.

وی گفت: طی سال گذشته ۱۳۷ فقره پرونده توسط اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم با صلح و سازش مختومه شده و ۸۸ زندانی نیز از زندان این شهرستان آزاد شده‌اند.

تقی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ شورای حل اختلاف در حوزه قضائی شهرستان بم فعال هستند که شامل پنج شعبه رأیی، پنج شعبه صلحی و دو شعبه روستایی است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید