تولید و توزیع ۲۲۰ هزار ماسک و ۶۸ هزاربسته محلول ضدعفونی بصورت رایگان در تبریز

تولید و توزیع ۲۲۰ هزار ماسک و ۶۸ هزاربسته محلول ضدعفونی بصورت رایگان در تبریز

 

  اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) -   فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی از اولین روز تکثیر ویروس کرونا  خبر داد و گفت: طبق دستور سردار خرم مصوبات این قرارگاه با تشکیل گروه های جهادی، در جهت ضد عفونی نمودن معابر، اماکن، مراکز و کلیه محلات حوزه استحفاظی غرب تبریز و حوزه های خسروشهر، سردرود، مایان، اسپیران محله به محله با تائید کارشناسان کارخانه کلر پارس و تحت نظارت فرماندهان پایگاه ها انجام شد.

سرهنگ حسن صفدری افزود : همچنین در محلات یا مراکزی که اشخاص آلوده به ویروس کرونا مشاهده می گردید، ضمن انتقال به بیمارستان جهت درمان، گروه های جهادی با رعایت مسائل بهداشتی و پوشش کامل نسبت به سم پاشی آن اقدام می نمودند تا امنیت کامل خانواده هایی که در آنها بیمار کرونایی مشاهده شده است، تامین گردد.

وی گفت: در دومین گام نیز در جهت رفع نیاز جامعه به ماسک و رفع کمبود ها، ۲۰ مرکز تولید ماسک محله به محله از خسروشهر  تبریز تا مایان، آناخاتون، باسمنج، کندرود،خطیب و آخونی با نظارت کامل و مجوز علوم پزشکی شروع به کار نمودند، که حاصل آن تولید و توزیع ۲۲۰ هزار ماسک خانه به خانه توسط بسیجیان و گروه های جهادی بود.

همچنین با توجه به نیاز شدید جامعه به ماسک، ۳۰ هزار ماسک بصورت رایگان به سازمان بنیاد شهید و جانبازان، آسایشگاه جانبازان، بیماران پیوند کلیوی، انجمن ناشنوایان تبریز و استان، معلولین و نابینایان، کارکنان شیر خوارگاه احسان، مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، کلیه کارگران کارخانجات و کارگران میدان میوه و تره بار تحویل و توزیع گردید.

در مرحله سوم نیز در بحث پخش و توزیع محلول های ضد عفونی دست با اولویت مراکز محروم و افراد در خطر ویروس کرونا در حدود ۶۸ هزار بسته تهیه و بصورت رایگان در اختیار خانواده های محترم قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز افزود : در ادامه با توجه به نیاز جامعه در اجرای طرح غربالگری در قالب خوداظهاری تلفنی و نرم افزاری، این ناحیه با همکاری علوم پزشکی و تجهیز پایگاه ها به سیستم تلفنی، طرح غربالگری منزل به منزل در حوزه استحفاظی به همت گروه های جهادی ۹۸ الی ۱۰۰ درصد انجام یافت، که حاصل آن شناسایی کامل افراد مشکوک به بیماری کرونا و معرفی آنها به مراکز بهداشتی جهت درمان و کنترل بیماری کرونا بوده است‌.

وی با بیان اینکه در رابطه با کنترل عبور و مرور و رعایت و اجرای فاصله اجتماعی  نیز با همکاری ماموران خدوم نیروی انتظامی در ورودی و خروجی شهرها و نقاط مشخص شده کنترل می شد گفت :حداقل ۴ الی ۸ بسیجی آموزش دیده در این محل ها استقرار یافتند تا فاصله گذاری اجتماعی از استان به شهرستان تبریز در برابر ویروس کرونا کنترل و پیشگیری گردد که در این طرح روزانه ۵۴۰ نفر بسیجی بکارگیری شدند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید