کد خبر: 221984
۴
۰
نسخه چاپی
فرماندار شاهین شهر و میمه گفت:

شاهین شهر ( ایران کوچک ) میراث دار حال و آینده

فرماندار شاهین شهر و میمه بنابر اهمیت مجموعه فرهنگی و تاریخی و نیز آثار فرهنگی موجود و اهمیت میراث فرهنگی و آثار تاریخی با حضور در مجموعه موزه مردم شناسی شاهین شهر از این آثار بازدید و از سند ازدواج دوره قاجاریه رونمایی کرد.

شاهین شهر  ( ایران کوچک ) میراث دار حال و آینده

فرماندار شهرستان در مصاحبه با خبرنگار اقتصاد آینده  در شاهین شهر با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی و  آثار تاریخی خواستار توجه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به مقوله میراث فرهنگی شد.

اسفندیار تاجمیری گفت: آنچه در موزه مردم شناسی جمع آوری شده بود هم به لحاظ تعداد لوازم و ابزار و مستندات تاریخی و هم به لحاظ تنوع و قدمت محتوا و تنوع داشت قابل توجه و تقدیر است.

تاجمیری گفت: جمع آوری آثار منطقه ازاقصا نقاط کشور و این مستندات گردآوری شده در راستای میراث ملی کشور است که می تواند پیام های مثبتی را به بازدیدکنندگان حرفه‌ای انتقال دهد.

فرماندار شهرستان ادامه داد: موزه و موزه داری کمک به اصالت و هویت های تاریخی، فرهنگی و هویتی جامعه است و پیام جدیدی را می‌تواند به نسل‌های جدید انتقال دهد.

وی یادآور شد: باید از این فضاها در شهرستان حمایت شود و یک مکان اختصاصی را در مرکز فراهم کنیم که هم امکان در معرض قرار دادن مناسب وسایل و هم شایسته و درخور شهرستان و مردم آن باشد.

تاجمیری گفت: ظرفیت و پتانسیل جذب سرمایه گذار و اشتغال زایی در بخش گردشگری در شهرستان بالاست و فعالیت های بوم گردی و گردشگری خوبی هم در این راستا در شهرستان صورت گرفته است.

تاجمیری گفت: در بحث گردشگری در شهرستان و در بحث بوم گردی اتفاقات خوبی افتاده از جمله جشنواره هایی که در سال گذشته در مناطق واجد آثار تاریخی و هویت فرهنگی اتفاق افتادو در معرفی شهرستان کمک شایانی صورت گرفت

وی در ادامه گفت: امیدواریم  در شرایط پس از کرونا بتوانیم این ظرفیت ها و پتانسیل ها را تقویت و نهایت استفاده را برای جذب سرمایه گذار و توریسم در شهرستان شاهد باشیم.

نماینده دولت در شهرستان گفت: ساز و کار مناسبی در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی وجود ندارد و  اداره میراث و صنایع دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه هنوز استیجاری واز ساختمان ملکی برخوردار نیست.

*موزه ها را در گاهی برای بیان تفاوت ها می یابیم

مسئول موزه مردم شناسی شاهین شهر گفت: موزه ها بینهایت متنوع هستند هم در ابعاد و اندازه هم در موضوع و محتوا ، موزه‌ها فرصت‌های برابر برای طرح گفتمان های متنوع در خصوص اقوام و ملیت ها و حتی مذاهب و نوعی برابری برای همه انسانهای جهان است.

نادعلی آزادی فر ادامه داد: در این شرایط کرونایی رویکرد موزه ها به سوی فعالیت در فضای مجازی است که بازدید کنندگان بتوانند آثار و اشیاء کهن را در خانه مشاهده کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید