کد خبر: 222122
۰
۰
نسخه چاپی

اولين برقي مزدا

كنجكاوي ما هم گُل داده و ما هم مي خواهيم بدانيم اولين خودروي برقي مزدا چه ويژگي هايي دارد. توليد آن در ژاپن شروع شده و اين كه چه زماني به بازارهاي جهاني و پاركينگ منزل شما مي رسد خيلي معلوم نيست.

اولين خودروهايي كه از خط توليد ژاپني بيرون بيايند راهي بازار اروپا مي شوند، چون اروپا است كه خيلي به استانداردهاي آلايندگي گير داده است.

با باتري 35.5 كيلوات ساعت، انتظار پيمايش بيشتر از  124 مايل (200 كيلومتر) به ازاي هر بار شارژ را نمي توان توقع داشت و اگر با استانداردهاي آمريكا سنجيده شود كه از اين هم كمتر خواهد بود. اما شايعاتي هم هست كه مزدا MX-30 به قواي محركه دوار rotatory engine مجهز است كه قدر پيمايش را بيشتر خواهد كرد. به هر حال اگر مي خواهد در بازار آمريكا موفق شود بايد اين پيمايش را بهبود ببخشد.

درب هاي اين مدل مزدا «سبك آزاد» و تريم داخلي آن شباهت زيادي به چوب پنبه دارد. عجب هم نيست چون مزدا تلاش كرده است اولين خودروي برقي را خيلي خاص طراحي كند. درب هاي آن براي باز شدن به ستون B نياز ندارد و براي همين در اصطلاح به آن درب خودكشي يا suicide door هم مي گويند. مزدا از اين روش در خودروهاي RX-8 براي اولين بار استفاده كرده بود. در كنسول مركزي در تريم داخلي اين خودرو واقعا از چوب پنبه استفاده شده تا با محيط زيست سازگارتر باشد و در داشبورد و صفحه لمسي اين خودرو از پلاستيك هاي بازيافتي بهره گرفته شده است.

مزدا در شعار دوست دار محيط زيست به بحث آلاينده ها و دودي كه از اگزوز خودرو خارج مي شود، توجه نكرده است، بلكه در اكثر بخش هاي مرتبط با محيط زيست و ردپايي كه از خود به جا مي گذارد دقت به خرج داده است.

منبع: سي نت

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید