کد خبر: 224625
۰
۰
نسخه چاپی

تفاهم نامه همکاری قرارگاه خاتم با یکی از مناطق آزاد به امضا رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان مناطق آزاد ماکو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با حضور محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل این سازمان و سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم عصر امروز یکشنبه ۱۱ خرداد در محل شورای عالی مناطق آزاد و با حضور مرتضی بانک، دبیر این شورا برگزار شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرارگاه متعهد به همکاری با این سازمان در راستای توسعه زیرساخت‌های مناطق آزاد ماکو شده و این دو نهاد با یکدیگر در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، راه و شهرسازی، لجستیک و حمل و نقل، صنعت و معدن و خدمات گردشگری همکاری خواهند کرد.

در ادامه این مراسم عبدالرحیمی مدیرعامل مناطق آزاد ماکو اظهار داشت: سازمان مناطق آزاد ماکو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با یکدیگر برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: برای ساخت هر بخش از مفاد تفاهم نامه از سوی قرارگاه، قرارداد مستقلی به شکل سرمایه گذاری به امضا می‌رسد ولی این تفاهم نامه همکاری زیرساخت قانونی همکاری مشترک این دو دستگاه را فراهم می‌کند.

عبدالرحیمی ادامه داد: در حال حاضر قرارگاه خاتم در حال ساخت بزرگراهی در منطقه آزاد ماکو است و همچنین زیرگذر رو به روی فرودگاه منطقه آزاد ماکو است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو یادآور شد: قرارگاه خاتم همچنین در توسعه کشاورزی منطقه با هدف توانمندسازی ساکنان مناطق آزاد فعالیت خواهد داشت.

به گفته عبدالرحیمی مبلغ تفاهم نامه همکاری مشترک قرارگاه و منطقه آزاد ماکو ۳۲۰ میلیارد تومان است که ۱۲۰ میلیارد تومان آن در حال اجراست.

در ادامه این نشست مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از ظرفیت عمرانی بالایی برخوردار است، گفت: بخش‌های مختلف اقتصادی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی خود بهره مند شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: اجرای ۳۱۰ پروژه عمرانی تا پایان ۱۴۰۰ در دستور کار مناطق آزاد مختلف کشور قرار دارد که در بسیاری از آنها از توانمندی‌های قرارگاه خاتم بهره مند می‌شویم.

وی نحوه سرمایه گذاری قرارگاه در پروژه‌های مناطق آزاد را به صورت تهاتری با اراضی یا فاینانس عنوان و اظهار کرد: برخی از پروژه‌های مهم مناطق آزاد در حال حاضر از سوی قرارگاه خاتم در حال اجراست.

به گفته بانک، قرارگاه خاتم اسکله رو-رو (ROW-ROW) در بندر انزلی، راه آهن رشت-انزلی بندر کاسپین و فرودگاه منطقه آزاد چابهار را می‌سازد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم در این نشست با اشاره به همکاری‌های این قرارگاه با سازمان‌های مناطق آزاد افزود: این قرارگاه با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نیز در حال همکاری است.

وی افزود: امسال دو آزادراه قرارگاه خاتم الانبیا آنها را می‌سازد به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده می‌شود.

سردار محمد خاطرنشان کرد: وزارت نفت همکاری در خصوص ساخت پالایشگاه داریم که از جمله آنها ساخت پالایشگاه آناهیتا و فاز بعدی ساخت پالایشگاه خلیج فارس است که با سرمایه گذاری مستقیم قرارگاه احداث می‌شود.

وی درباره همکاری این قرارگاه با وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهمترین نحوه همکاری ما با وزارت جهاد کشاورزی احیای اراضی کشاورزی و تحویل آنها به تعاونی‌های محلی است

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به همکاری این قرارگاه با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: موضوع اکتشاف و استخراج معادن نیز در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد و پس از بهره برداری از آنها به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم به عنوان نمونه در جنوب سیستان و بلوچستان در حال اکتشاف معادن هستیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید