کد خبر: 224867
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن روستایی در انتظار تصمیم دولت

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان درباره آخرین وضعیت روند بهسازی واحدهای مسکونی زلزله زده گفت: حداکثر تا پایان مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله زده که سال گذشته دچار آسیب و خسارت شدند تکمیل شده و تحویل متقاضیان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شدند، گفت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.

مهدیان با یادآوری این مطلب که احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه کار بنیاد است، اجرای این برنامه را در سال ۹۸ توضیح داد و افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین شهرهای کوچک تاکنون ۱۰۲ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد کرده اند و تسهیلات ساخت به آنها داده و ۴۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال برای برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی پیشنهاد کرده ایم که سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت هستیم.

مهدیان هدف از این پیشنهاد را اجرایی کردن کامل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال عنوان کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید