کد خبر: 225104
۰
۰
نسخه چاپی

خط امام راحل ریشه در اندیشه‌های ناب توحیدی دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رسولی ظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تأثیرگذاری تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) بر پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ضمن اشاره به اینکه در تبعیت از یک مسیر قدم نخست شناخت است، اظهار کرد: به همین دلیل شناخت اندیشه‌های امام راحل و اهدافی که ایشان در راستای تشکیل جامعه اسلامی داشتند، نخستین قدم برای عملیاتی کردن اهدافشان در جامعه اسلامی است.

وی گفت: اگر راه، هدف و اندیشه‌هایی که امام راحل به واسطه آن انقلاب کرده و حرکتی اسلامی را تشکیل داده اند در جامعه به درستی تبیین شود، نمایان شدن زیبایی‌های حاصل از این اندیشه‌ها که برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است عاملی در جذب مردم نسبت به این مکاتب است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز افزود: اگر اهداف و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب در جامعه برای مردم نمایان شود، همان مردم به دنبال پیاده سازی و عملیاتی کردن این اهداف رهبر دینی و الهی در جامعه می‌روند.

حجت الاسلام رسولی در بخش دیگری در خصوص اهمیت آشنایی جوانان جامعه با آرمان‌های امام راحل تاکید کرد: جوانانی که با اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) آشنا شوند مانند این است که مدت زمان زیادی با ایشان زندگی کرده اند، آنها با این سطح از شناخت مرید امام راحل هستند.

وی در تعریف خط و راه امام راحل با بیان اینکه ریشه این خط فکری در اندیشه‌های ناب توحیدی و انبیای الهی بوده است، گفت: این مهم را باید در اصول بنیادی جستجو کرد که امام خمینی (ره) به واسطه آن قیام کرده اند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با توضیح اینکه امام خمینی (ره) قدیمی ترین نهاد اجتماعی یعنی دین را در جامعه زنده کرد، گفت: ایشان نیاز فطری انسان‌ها به معبود هستی را تقویت کرد.

حجت الاسلام رسولی در تشریح قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ با اشاره به اینکه در آن روزها نیاز جامعه به وجود یک رهبر دینی محسوس بود، افزود: روز پانزدهم خردادماه ۴۲ آغاز توسعه اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در جامعه است، پانزدهم خردادماه زنگ خطری از طرف امام راحل به مستکبرین و رژیم حاکم آن زمان در ایران بود، این روز تاریخی آغاز یک تحول اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید