اسفندیار تاجمیری:

کلید شکست کرونا خود مراقبتی است

جلسه ستاد مدیریت کرونا با حضور فرماندار، امام جمعه، شاهین شهر، معاون عمرانی فرمانداری، بخشداران، بخش میمه و مرکزی و مدیران ستاد کرونای شهرستان شاهین شهر و میمه در فرمانداری برگزار شد.

کلید شکست کرونا خود مراقبتی است

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از شاهین شهر، شاهین شهر یا ایران کوچک با توجه به مهاجر پذیر بودن و دارا بودن اقوام مختلف از سراسر ایران شرایط ویژه‌ای را در استان اصفهان دارد که این شهرستان با مدیریت جهادی در کنترل بیماری کرونا از آن سربلند بیرون آمد و در مدیریت بیماری کرونا نیز سربلند خواهد بود.

فرماندار شهرستان در این جلسه گفت:  اگر مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به درستی در اصناف بازار کسبه و مردم رعایت نشود جای نگرانی وجود دارد که به عقب برگردیم و شاهد مشکلات برای شهروندان باشیم.

اسفندیار تاجمیری گفت: شاهین شهر از اقوام و شهرهای مختلف از جمله خوزستان تشکیل شده است و رفت و آمد در آن طبیعی است و با توجه به مشکلات خوزستان باید حداکثر مراقبتها را در رفت و آمدها داشته باشیم.

تاجمیری گفت:  اکثر محدودیت ها برداشته شده است  باید خودمراقبتی را  جایگزین محدودیت ها  کنیم تا بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی به کسب و کار  ادامه بدهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: شاهین شهر با توجه به مهاجر پذیر بودن و دارای منطقه صنعتی متعدد همچنین استقرار صنایع بزرگ و جامعه کارگری ۷۰ هزار نفری و تردد روزانه با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در شرایط خوب قرار دارد.

وی در مورد فلافلی های سطح شهر و دکه های موجود افزود:  باید از این فاصله گذاری  اجتماعی نهایت استفاده را برای جانمایی اصولی و بهداشتی برای ادامه کار قانونی این قشر زحمتکش بهرمند شد.

اسفندیار تاجمیری ادامه داد: فلافل و فلافل فروشی یک فرهنگ در شاهین شهر است و باید حداکثر تلاش و ظرف مدت حداکثر سه ماه آینده برای ساماندهی این قشر زحمتکش با رعایت مسائل بهداشتی و قانونی انجام شود.

در ادامه جلسه رئیس اداره کار شهرستان ضمن گزارش از آخرین اقدامات این اداره یادآور شد تاکنون حدود ۴ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

کریم علینقی گفت: با توجه به طراحی سامانه برای ثبت نام افراد برای بیمه بیکاری این افراد نیازی به مراجعه حضوری نداشتند.

وی یادآور شد اخیراً کسانی که ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت نموده اند با دریافت پیامک و ارسال شماره حساب مبلغ اسفند و فروردین ماه این افراد به زودی واریز خواهد شد.

علینقی ادامه داد : در بحث تسهیلات که شامل ۱۵ رسته کسب و کار است یک رسته دیگر هم تولید کنندگان گوش و تخم مرغ اضافه شده است که به ازاء هر نفر بیمه شده این رسته ها ۱۲ میلیون وام با نرخ ۱۲درصد با بازپرداخت دو ساله پرداخت می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر در گزارش خود گفت: تا پایان خرداد ماه با برگزاری  غیر حضوری امتحانات سال تحصیلی به پایان می رسد و حداکثر تا نیمه اول تیرماه کارنامه دانش آموزان اعلام می شود.

محمد اسماعیل زاده گفت: در مقطع کلاس نهم و کلاس دوازدهم که باید حضوری امتحانات برگزار شود در بدو ورود غربالگری انجام و در محل برگزاری امتحانات یک کلاس  قرنطینه تعبیه شده است و در پایان هر دوره امتحان کلیه مکان ها ضدعفونی خواهد شد.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: که با تهیه ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سال تحصیلی را با موفقیت و رعایت همه موارد بهداشتی به پایان خواهیم رساند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید