تلاش سه منطقه 10، 15 و 14 در حجم بی سابقه آزادسازی ها برای رینگ چهارم

بیش از 290 هزار مترمربع از مسیر حلقه چهارم ترافیکی اصفهان آزادسازی شد

مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی، تقاطع آفتاب و اتصال به بلوار فرزانگان بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که در محدوده سه منطقه 10، 14 و 15 قرار گرفته و تاکنون عملیات آزادسازی بخش زیادی از طرح که از نظر حجم آزادسازی کم سابقه بوده، انجام شده است. هم اکنون منطقه 14 و 10 به آزادسازی 100 درصدی این طرح رسیده است.

بیش از 290 هزار مترمربع از مسیر حلقه چهارم ترافیکی اصفهان آزادسازی شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از اصفهان/ چهارمین حلقه حفاظتی اصفهان ترکیبی از 5 پل و 23 تقاطع شهری است که به صورت روگذر و زیرگذر ساخته می شود. کیلومتر صفر این حلقه، شمال شرق اصفهان و در محل سابق کارخانه قند است که اکنون با نام طرح «سردار سلیمانی» در حال تکمیل است.   

حلقه چهارم با طول 78.2 کیلومتر دورتادور شهر اصفهان را دربرخواهد گرفت و محلی برای تردد ایمن و سریعتر ماشین های باری و ترانزیتی از اصفهان به سمت استان های دیگر خواهد بود.

شهرداری 5 اولویت را برای اجرای رینگ چهارم در نظر گرفته که اولویت اول با 9 کیلومتر مسیر ساخته خواهد شد. این قسمت از طرح شامل مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی، تقاطع آفتاب و اتصال به بلوار فرزانگان است که پیش بینی می شود در پایان سال 99 به بهره برداری برسد. این بخش از کار مناطق 14،15 و 10 شهر اصفهان را دربرمی گیرد. مناطقی که در این سال ها آسیب های مالی و جانی زیادی را به علت تردد ماشین های باری و سنگین متحمل شده اند.

به همین سبب هم طی دو سال گذشته سه منطقه 10، 14 و 15 تمرکز خود را بر آزادسازی اراضی بر سر راه این طرح گذاشته اند و منطقه 14 و 10 شهرداری توانسته اند به آزادسازی 100 درصد دست پیدا کنند و وضعیت در منطقه 15 هم رو به تکمیل است.

*حجم وسیع آزادسازی در منطقه 14

علی شمسی، مدیر منطقه 14 شهر اصفهان در خصوص میزان آزادسازی ها در رینگ چهارم ترافیکی شهر در محدوده منطقه 14 با بیان اینکه طول رینگ چهارم حدفاصل جاده خاکی کمپ شهید خبوشانی تا بزرگراه اردستانی دارای طول 772 متر و عرض متوسط 100 متر است، اظهار کرد: عرض متوسط لوپ ها در این طرح 335 متر است.

وی ادامه داد: این طرح بیش از 123 هزار مترمربع آزادسازی عرصه کشاورزی و یک هزار و 570 مترمربع عرصه و امتیازات تجاری و کارگاه نیاز داشت که با صرف اعتبار 300 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

مدیر منطقه 14 شهر اصفهان با اشاره به اینکه این بخش از پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان به ادامه خیابان فرزانگان متصل می شود، افزود: این خیابان حدفاصل جاده خاکی کمپ شهید خبوشانی تا خیابان آیت اله غفاری به طول دو هزار و 240 متر و عرض متوسط 56 متر است.

وی ادامه داد: این طرح بیش از 115 هزار مترمربع آزادسازی عرصه نیاز داشت که با صرف اعتبار 173 میلیارد ریال این کار انجام شده است.

شمسی با اشاره به اینکه ادامه خیابان فرزانگان حدفاصل خیابان آیت اله غفاری تا خیابان بعثت، به طول دو هزار و 684 متر و عرض 50 متر نیز از دیگر بخش هایی است که به رینگ چهارم متصل می شود، گفت: مساحت آزادسازی این طرح هم 115 هزار مترمربع در بخش زراعی و 5 هزار و 500 متر شامل عرصه و امتیازات کارگاه، تجاری و دامداری است که برای آن بیش از 530 میلیارد ریال هزینه شده است.

بیش از 290 هزار مترمربع از مسیر حلقه چهارم ترافیکی اصفهان آزادسازی شد

*35 درصد رینگ در منطقه 15 آزادسازی شده است

در ادامه رینگ به منطقه 15 شهر اصفهان می رسیم جایی که رینگ چهارم با پروژه مجموعه پل ها و تقاطع سردار سلیمانی ادامه می یابد. به گفته مسعود قاسمی، مدیر منطقه 15 شهر اصفهان این طرح دارای پنج پل غیرهمسطح است که برای اجرای طرح در این محدوده باید 260 هزار مترمربع آزادسازی با صرف اعتبار یک هزار و 800 میلیارد ریال صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون 70 هزار مترمربع معادل 35 درصد اراضی مورد نیاز طرح تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با اعتبار 240 میلیارد ریال آزادسازی شده است.

*آزادسازی 100 درصدی رینگ چهارم در منطقه 10

رینگ چهارم علاوه بر مناطق 14 و 15 به منطقه 10 هم می رسد که در این بخش از شهر اصفهان این پروژه با نام طرح تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی به رینگ متصل می شود.

حمیدرضا شهبازی، مدیر منطقه 10 شهر اصفهان در خصوص آزادسازی مورد نیاز حلقه حفاظتی در محدوده منطقه 10 اظهار کرد: مسیر حلقه حفاظتی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی نیاز به یکصد هزار مترمربع آزادسازی با صرف اعتبار 250 میلیارد ریال دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 100 درصد آزادسازی طرح در محدوده منطقه انجام شده است.

بیش از 290 هزار مترمربع از مسیر حلقه چهارم ترافیکی اصفهان آزادسازی شد

منبع: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید