شهردار اصفهان:

سلامت درختان اصفهان با توموگرافی رصد می شود

شهردار اصفهان گفت: اگر درختی در شهر در معرض خطر است، باید رسیدگی شود. در همین راستا از ابتدای ماه دستور ویژه دادم با روش های جدید از جمله توموگرافی و فناوری های نوین، وضعیت درختان بررسی و اشکالات برطرف شود که اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است.

سلامت درختان اصفهان با توموگرافی رصد می شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده در اصفهان/ قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: صبح شنبه در مصاحبه ای رادیویی به شهروندان گفتیم، «هر یکشنبه یک افتتاح» را در شهر اجرا خواهیم کرد و بلافاصله روز بعد این شعار را عملیاتی کردیم و بعد از جلسه علنی شورای شهر چندین طرح را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: در این مراسم، فرهنگسرای دکتر کتابی مورد بهره برداری قرار گرفت و فرصتی ایجاد کرد تا بخش زیادی از نیازهای فرهنگی مردم این منطقه تامین شود، همچنین خیابان آیت اله حکیم و فرعی نهم افتتاح شد و خیابان آرمان هم کلنگ زنی شد که باید سه ماهه ساخته شود چون مردم از گذشته این خیابان گلایه هایی داشتند.

شهردار اصفهان افزود: یکشنبه هفته آینده هم به سازمان میادین می رویم و چندین افتتاح داریم.

وی ادامه داد: هفته گذشته معاون سازمان برنامه و بودجه در اصفهان حضور داشت و از پروژه های بزرگ اصفهان دیدن کرد. بازدید از پروژه احداث جاده فرزانگان، پل آفتاب، مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و اجلاس سران سبب شد تا معاون سازمان برنامه و بودجه از اتفاق بزرگی که در اصفهان افتاده است، ابراز رضایت کنند.

نوروزی افزود: پارسال دو هزار و 500 میلیارد تومان در شهر اصفهان در حوزه عمرانی کار کردیم. پروژه آفتاب باید ظرف 10 ماهه انجام می شد که با کار سه شیفته، سه روز قبل از 10 ماه تمام شد.

* آزادسازی جاده فرزانگان با 200 میلیارد تومان اعتبار

وی با بیان اینکه برای آزادسازی جاده فرزانگان 200 میلیارد تومان هزینه شد، تصریح کرد: در محدوده فلکه دولت آباد دیگر نیاز نیست در خیابان هایی که کامیون رفت و آمد می کنند، مردم هم عبور کنند از همین رو ایمنی تردد در این منطقه تامین شده است.

شهردار اصفهان افزود: هر 15 روز یکبار جلسه عمرانی برگزار می کنیم که روز گذشته هم در نشستی چهار ساعته مقرر شد اتفاقات خوبی در منطقه 5 و سطح شهر رخ دهد. در همین راستا تا 45 روز دیگر مبلمان چهارباغ از دروازه دولت تا آمادگاه تکمیل می شود. همچنین نورپردازی این گذر درست می شود و فضایی که ایجاد شده بهبود پیدا می کند.

*احداث پارکینگ های عمومی در اطراف خانه های بومگردی

نوروزی گفت: اخطارهای لازم هم باید از سوی شهرداری به کسبه داده شود و در کمیسیون ماده 100 مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه این گونه بافت ها به مرور از گذشته های دور به بافت تجاری تبدیل و سبب آزار مردم شده است.

وی در مورد پرسش دیگر شهروندان منطقه سه که از تبدیل یک خانه تاریخی بدون پارکینگ به اقامتگاه بومگردی گلایه داشت، گفت: براساس قانون حمایت از صنعت گردشگری، خانه های قدیمی ثبت شده در میراث می توانند به مراکز بوم گردی و گردشگری تبدیل شود اما تاکید ما این است، پارکینگ تامین شود که این کار راحتی نیست و سیاست ما این است محل هایی را تحت عنوان پارکینگ عمومی احداث کنیم تا این مشکل جبران شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بافت تاریخی باید به بافت پویا و صنعت گردشگری تبدیل شود چراکه یک پروژه محرک توسعه است اما ملزومات باید تامین شود.

وی در مورد سوال یکی از شهروندان در مورد نحوه اجرای پارک حاشیه ای هوشمند در برخی خیابان های شهر اظهار کرد: در مورد این طرح اطلاع رسانی شده و ممکن است برخی شهروندان از آنچه در سطح شهر برای اطلاع رسانی نصب شده اطلاع نداشته باشند.

نوروزی ادامه داد: برای آگاهی از جزئیات باید مردم به سایت my.isfahan.ir یا Park.mytraffic.ir مراجعه کنند یا با شماره 34035 تماس بگیرند.

* اجرای شهر هوشمند دست های بسیاری را کوتاه می کند

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان گفت: جا افتادن یک تحول، کمی زمان بر است و پارک حاشیه ای هم با هدف کاهش بار ترافیکی، تخلفات ایستایی و پارک دوبله اجرا می شود، تحقق عدالت اجتماعی در فضاهای شهری هدف ماست که باعث رونق کسب و کار کسبه هم می شود از همین رو این طرح به صورت پایلوت در منطقه 5 ،6،1 و در 13 خیابان از جمله خیابان طالقانی، شیخ صدوق، توحید شمالی، میانی، جنوبی، نیکبخت و .... از هفت صبح تا 9 شب اجرا می شود.

وی در مورد دغدغه یکی از شهروندان در مورد درخت های فرسوده داخل شهر که ظاهر زیبایی دارند اما با وزش باد حادثه آفرین می شود، تصریح کرد: درختان یکی از هویت های شهر ما هستند که برخی از آن ها کهنسال هستند و عمر بالایی دارند و طبیعی است دچار آفت شده و در مواقعی می تواند خطرزا باشند. به طور نمونه در روزهای اخیر این درختان در خیابان شیخ بهایی مشکلاتی را ایجاد کرد. به همین دلیل به ناچار درختان آسیب دیده برای حفظ ایمنی مردم قطع می شود.

نوروزی افزود: درخت های سالم باید نگهداری شود.  درخت از لحاظ محیط زیستی و زیبایی برای شهر مهم است از همین رو همه ما پاسدار درختان هستیم اما درختی که سلامت شهروندان را تهدید می کند، باید برداشته شود.

وی ادامه داد: اگر درختی معیوب باشد باید اصلاح شود. در همین راستا از ابتدای ماه اخطار دادم با روش های جدید از جمله توموگرافی و فناوری های نوین وضعیت درختان بررسی و اشکالات برطرف شود که کارهایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

 

منبع: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید