کلنگ زنی و بهره برداری دو طرح مشارکتی شهرداری اصفهان و بخش خصوصی

مشارکت شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه اشتغال و گردش سرمایه در شهر به بار نشست و عملیات ساختمانی اولین کلینیک خودرو اصفهان آغاز و واحد تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک هم در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی و بهره برداری دو طرح مشارکتی شهرداری اصفهان و بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از اصفهان/ در دومین برنامه از سری برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» با شعار اصفهان در مسیر امید، شهردار اصفهان به همراه معاونان، اصحاب رسانه و نیز فعالان اصناف و سرمایه گذاران بخش خصوصی در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان حضور یافتند تا یک طرح خودرویی کلنگ زنی و یک طرح حوزه مواد غذایی را بهره برداری کنند.  

نخستین کلینیک خدمات خودرویی پروژه ای بود که با حضور فعال اتحادیه صنف خدمات خودرویی اصفهان و مسئولان اتاق اصناف استان کلنگ زنی شد، مساحت زمینی که قرار است این طرح در آن ساخته شود یک هزار و 800 مترمربع است که بخش های مختلف اعم از غرفه ها، صافکاری، کارواش، تعویض روغن، زیر و ‌بند سازی و .... را شامل می شود.

پروژه مشارکتی شهرداری اصفهان با اتحادیه صنف خدمات فنی سبک شهر اصفهان دارای ارزش ۱۳ میلیارد تومانی است که در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اصفهان ساخته می شود. این پروژه ساماندهی مشاغل این حوزه در برخی خیابان های اصفهان و بهبود چهره شهر را به همراه دارد.

دومین طرحی که امروز نوبت به بهره برداری آن رسیده بود، کارخانه توليد چيپس ميوه و سبزيجات خشك در سوله ای با متراژ یک هزار و 400 متر بود. این طرح نیز با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید روزانه 700 کیلوگرم میوه خشک و سبزی خشک به بهره برداری رسیده است.  

در این واحد تولیدی 15 نفر مشغول به کار شده اند و بیش از 12 نوع میوه به صورت خشک بسته بندی و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. این مجموعه توانایی صادرات محصول به کشورهایی از جمله اوکراین و روسیه را دارد.

*اجرای پروژه مشارکتی کلینیک خودرو اصفهان با روش BOLT

در مراسم آغاز عملیات عمرانی کلینیک خدمات خودرویی و بهره برداری از واحد تولید میوه خشک، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان اظهار کرد: امیدواریم پروژه کلینیک خدمات خودرویی آغاز یک حرکت جدید برای مشارکت بین شهرداری و بخش خصوصی به ویژه اتحادیه و اصنافی باشد که می توانند خدمات مورد نیاز مردم را به صورت یکجا ارائه دهند.

وی ادامه داد: کلنگ طرحی که امروز زده شده طی دو هفته پیش در شورای سرمایه گذاری تصویب و قرار شد به سبک BOLT ( ساخت، بهره برداري، اجاره و انتقال مالكيت) ساخته شود.  

شهردار اصفهان افزود: هرچند بهره برداری از این طرح را یک ساله عنوان کرده اند اما ما قول گرفته ایم پروژه طی 9 ماه به اتمام برسد و برای مدت 10 سال این قرارداد پابرجاست.

*حمایت از باغداران و کشاورزان با راه اندازی واحد تولید چیپس میوه

وی اظهار کرد: آرزوی ما این است میدان مرکزی میوه و تره بار که روزانه 5 هزار خودرو در آن تردد دارد، بتواند به عنوان یک مرکز خدمات خودرویی برای همه افراد به ویژه افرادی که از بیرون و در مسیرهای حاشیه شهر به این گونه خدمات نیاز دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی در مورد بهره برداری از واحد تولید میوه خشک هم اظهار کرد: این پروژه چرخه جدیدی در تولید و حمایت از کشاورزان و باغداران ایجاد می کند و نوعی اشتغال زایی در راستای تامین کالاهای کاملا بهداشتی است.

وی ادامه داد: این اقدامات عواملی است که می تواند حرکت جدیدی را در عرصه اشتغال زایی و اقتصادی ایجاد کند و بسیار خوشحالیم این کار با حمایت و ایده پردازی شرکت های دانش بنیان اتفاق افتاده است و این باعث افتخار و خوشحالی است که جوانان در این عرصه ها هم حضور پیدا کرده اند.

شهردار اصفهان افزود: توسعه چنین واحدهایی در نزدیکی باغات، مزارع و روستاها می تواند تاثیرات موثری در اقتصاد آنها داشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدوارم با حضور خبرنگاران و عکاسان هر یکشنبه نه یک افتتاح بلکه چند افتتاح و کلنگ زنی تا پایان سال داشته باشیم.

کلنگ زنی و بهره برداری دو طرح مشارکتی شهرداری اصفهان و بخش خصوصی

 

 

منبع: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید