کد خبر: 229634
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت تداوم اصلاح ناترازی بانکها

ضرورت تداوم اصلاح ناترازی بانکها
ضرورت تداوم اصلاح ناترازی بانکها

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه دکتر همتی ضمن تقدير از عملکرد بانک‌ها در پرداخت 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات معیشتی به 21 میلیون نفر از هم‌وطنان، بر تداوم اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد.
رئیس‌کل بانک مرکزي ضمن تاکيد بر اهمیت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری از طريق واگذاری اموال و دارائی‌هايشان‌ گفت: بانکها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌توانند ضمن کمک به تعميق اين بازار در راستاي اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند. وی در ادامه بانکها را به فراهم کردن امکان بهره مندی از شرايط مناسب اين بازار برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام به عنوان یک روش متداول و مرسوم در نظام مالی دنیا توصيه کرد.
در ادامه دکتر همتی ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عراق، حجم معتنابه صادرات به عراق و منابع ارزی حاصل از آن را فرصت خوبی برای کشور دانست و اعلام کرد: با مذاکرات و توافقات انجام شده با همتایان عراقی، بخش عمده‌ کالاهای اساسی و دارو از این محل تأمین خواهد شد. ایشان همچنین به اقدامات مشابهی که در آینده برای بهره‌گیری از فرصت‌های دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است، اشاره کرد.
رئیس شوراي پول و اعتبار همچنین با توجه به تکمیل و ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به گواهی اعتبار مولد در شورای عالی بورس از مدیران نظام بانکی خواست برای اجرایی شدن و گسترش بهره‌گیری از این ابزار در سال "جهش تولید" سرعت عمل به خرج دهند.
در اين نشست همتی با توجه به فصل برداشت گندم،‌ مشارکت فعال شبکه بانکی کشور و برنامه ريزی لازم به منظور تامين منابع مورد نياز برای خريد گندم توسط بانکها را خواستار شد.
در پايان رئیس کل بانک مرکزی بر تسريع و تسهيل شرایط توسط بانکها در فرآيند پرداخت وام ازدواج و نيز اتخاذ تمهيدات مناسب و راهکارهاي عملي برای همراهی در رفع مشکل مسکن هم‌وطنان و افزایش عرضه مسکن تاکيد کرد.


اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید