کم آبی مهمترین مشکل کشاورزی شاهین شهر و میمه

علی رغم کسب رتبه بالا در تولید محصولات دامی و کشاورزی، شهرستان شاهین شهر از کمبود آب کشاورزی رنج می برد، باید با مدیریت و همکاری کشاورزان برای مقابله با کمبود آب از تکنولوژی روز و آبیاری نوین در پایداری کشاورزی منطقه نهایت استفاده را ببریم.

کم آبی مهمترین مشکل کشاورزی شاهین شهر و میمهکم آبی مهمترین مشکل کشاورزی شاهین شهر و میمه

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده نیوز/ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، پتانسیل‌های بخش کشاورزی شهرستان را بالا و کمبود آب کشاورزی را تهدیدی جدی برای رونق و شکوفایی هر چه بیشتر این بخش برشمرد و ادامه داد: باید به سمت کشت گلخانه و استفاده از تکنولوژی روز و آبیاری نوین همچنین کشت گلخانه ای و تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

اسفندیار تاجمیری یادآور شد: در سال گذشته در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای احداث گلخانه و آبیاری نوین قرار گرفت که کشاورزان می توانستند با ارائه این طرح نهایت استفاده را از اعتبارات مورد نظر  در شهرستان ببرند.

وی با اشاره نارضایتی کشاورزان در تقسیم آب حوضه زاینده رود ادامه داد:  شهرستان شاهین‌شهر و میمه در انتهای خط انتقال آب قرار دارد و در تقسیم عادلانه آب نقش مهم ایفا می کند که ما به جد پیگیر آن برای تقسیم عادلانه آب حوضه زاینده‌رود هستیم و از حق قانونی کشاورزان منطقه دفاع میکنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به خشکسالی ها و مدیریت آبهای زیرزمینی در این شهرستان گفت: کشاورزان باید ضمن تغییر و اصلاح الگوی کشت بر مصرف آب و راهکارهای قابل اجرایی را در نشست  های مربوطه ارائه دهند تا تصمیم های قانونی در این موارد برای اجرا و پیگیری آن از استان گرفته شود.

*چشم امید کشاورزان برای رفع مشکلات مسئولان هستند

فرماندار شهرستان یادآور شد: چشم امید کشاورزان به مسئولان و نهادهای متولی در حوزه کشاورزی است.

تاجمیری ادامه داد: کشاورزی یکی از قطب‌های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور است چرا که علاوه بر استقلال و خودکفایی ملی زمینه اشتغال  را به دنبال دارد و در این راستا امنیت و استقلال غذایی برای هر کشوری اولویت اساسی است پرداختن به امور کشاورزی  و حمایت از آنان در شهرستان که دارای شاخص های استانی و ملی در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی است که می‌تواند در توسعه و آبادانی آن نتیجه بخش باشد.

وی در ادامه یادآور شد:به رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی که در بخش کشاورزی در شهرستان از جمله ایجاد گلخانه آبیاری نوین تغییر الگوی کشت در بخش میمه و کشت گل محمدی پسته زعفران و توسعه آبیاری نوین در شهرستان رقم خورده هنوز هم با چالش هایی زیادی در این بخش روبرو هستیم که برای رفع آن نیازمند برنامه ریزی هدفمند و قابل اجرا بر اساس داشته‌های منطقه هستیم.

فرماندار شهرستان یادآور شد: کم آبی و نبود صرفه اقتصادی یکی از مشکلات این بخش است که برای دستیابی  چشم انداز از عهده یک دولت و یک سازمان خارج است و برای تحقق این موضوع نیازمند هم افزایی مجموعه‌ای از نهادها و صاحبنظران این بخش هستیم.

تاجمیری گفت: پاک کردن صورت مسئله در حل مشکلات مردم تاثیر گذار نیست و تنها بر میزان نارضایتی ها می افزاید.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان یادآور شد: ما مشکلات و پتانسیل های شهرستان را در همه زمینه ها از جمله کشاورزی رصد می‌کنیم و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کنیم و از نماینده کشاورزان در صنف می‌خواهیم که چالش ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات را بیان تا با پیگیری و رفع آن برای تولید بیشتر و حمایت از کشاورزان یاریگر آنان باشیم.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید