کد خبر: 231589
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز گیلانی‌ها در بهار ۹۹

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر گفت: مشترکان گاز در استان گیلان در سه ماه نخست امسال در مجموع بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حوزه نیروگاهی با مصرف بیش از ۸۲۶ میلیون مترمکعب گاز (۴۸ درصد) بیشترین سهم را از مصرف گاز در استان دارا بوده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه بهار امسال مصرف گاز در بخش خانگی با جهشی ۲۹ درصدی به ۶۲۲ میلیون مترمکعب رسید، افزود: کاهش نسبی دمای هوا در بهار امسال در مقایسه با سال ۹۸، شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم را می‌توان از عوامل تاثیرگذار در افزایش مصرف گاز بخش خانگی عنوان کرد.

اکبر از مصرف ۲۰۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری و صنعتی و ۷۶ میلیون مترمکعب در بخش حمل و نقل در استان خبر داد و گفت: آمار مصرف بخش تجاری و صنعتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش یافته و این در حالی است که مصرف گاز در بخش حمل و نقل بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی این شرکت برای تحویل ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز تا پایان امسال به حوزه‌های مختلف مصرف خبر داد.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید