کد خبر: 231796
۰
۰
نسخه چاپی

کم‌کاری نهادها در نصب زباله‌سوز سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش اقتصادآینده نیوز فرهاد نیک نهاد نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، بابیان اینکه کشاورزی و گردشگری مهم‌ترین مشاغل استان گیلان است، گفت: در بحث کشاورزی پیش‌تر دولت به کشاورزان یارانه پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر نه‌تنها این یارانه پرداخت نمی‌شود بلکه دولت بخشی از درآمد خود را از کشاورزان تأمین می‌کند.

وی بابیان اینکه درخواست من از نمایندگان مجلس این است که این موضوع را پیگیری کنند، افزود: در بخش گردشگری هم وضعیت همین است. با توجه به این‌که بخش گردشگری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های استان گیلان است اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمام هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ویلاها و رستوران‌ها تعلیل شده است و در این مدت ضرر زیادی را تحمل کرده‌اند و طرح دولت برای اعطای وام ۱۲ درصد نیز راهگشا نبوده و کمک محسوب نمی‌شود. بنابراین دولت باید به این‌گونه مشاغل کمک بلاعوض اعطا کند.

نیک نهاد در خصوص نصب زباله‌سوز برای استان گیلان گفت: یکی دیگر از مشکلات جدی استان گیلان بحث تخلیه زباله در جنگل است که باعث تخریب جنگل‌ها و آب‌های زیرزمینی و جاری می‌شود. باوجود پیگیری‌های چندساله هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. سازمان محیط‌زیست کم‌کاری را متوجه نماینده‌های استان در مجلس شورای اسلامی می‌داند و نمایندگان نیز سازمان محیط‌زیست را مسئول عدم اجرای طرح می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود کم‌کاری در زمینه نصب زباله‌سوز متوجه کدام نهاد است بیان کرد: پیش‌تر شهرداری رشت پیگیر تهیه زباله‌سوز بود و فرمانداری نیز قرار بود اعتباری در این خصوص تهیه و در اختیار شهرداری رشت قرار دهد اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها بر ضرورت ارائه گردش کار از سوی نهادهای درگیر گفت: مردم باید بدانند که این پیگیری‌ها به کجا رسیده است و کدام نهاد مسئول این کم‌کاری‌هاست. چراکه این کم‌کاری‌ها به محیط‌زیست استان و سلامت مردم آسیب می‌زند. ازاین‌رو درخواست شفافیت در این موضوع را داریم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید