کد خبر: 231845
۰
۰
نسخه چاپی

پیشوا برای تقویت گردشگری مذهبی ظرفیت بسیار مناسبی دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حسین نوش آبادی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری پیشوا که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: خداوند متعال به برکت نظام و انقلاب، نعمت‌های فراوانی را از جمله استقلال، آزادی، معنویت، تشکیل نظام، دولت اسلامی و… را بر ما ارزانی داشت که باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

نوش آبادی افزود: پیوند مردم انقلابی و ولایی پیشوا با اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) ریشه‌دار است و بهترین شاهد بر ولایت‌مداری مردم منطقه میزبانی از فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) است و با وجود این ظرفیت متأسفانه تا به امروز نتوانستیم از این موقعیت برای گردشگری مذهبی استفاده کنیم در صورتی که می‌توانستیم در تراز حضرت معصومه (س) و شاه چراغ (ع) این جایگاه را معرفی و تبیین نمائیم که این اقدام می‌تواند یک موقعیت ممتاز برای پیشوا فراهم کرده و بهره‌های معنوی، فرهنگی و حتی اقتصادی نصیب منطقه کند.

وی بیان داشنت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) نکات دقیق و مطالب وزین و ارزشمندی در بر داشت که رجوع به آنها می‌تواند موقعیت فرهنگی، تمدنی و تاریخی منطقه را در کل کشور بیشتر روشن نماید و همین قدمی برای معرفی منطقه و جذب توریست و گردشگر می‌شود.

نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه ۱۵ خرداد نقطه جهش و خیزش مردم ایران بوده و آغازگر نهضت اسلامی شد و مردم پیشوا نقش ارزنده‌ای در آن داشتند ولی از این موقعیت نیز نتوانستیم بهره ببریم در حالی که هر کدام از اینها می‌تواند بستر رشد و تعالی منطقه را فراهم نماید.

نوش آبادی عنوان داشت: پیشوا از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی نیز شرایط ممتازی دارد؛ استعداد کشاورزی و دامپروری، کشت محصولات استراتژیک، تولید و پرورش دام، گل‌های تزئینی و محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های مهمی است که در حال انجام است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی صورت گرفته است ولی در خور شأن و قابلیت‌های انقلابی و معنوی این مردم نبوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد رضایت مردم فاصله داریم و باید این فاصله‌ها را کم کنیم و به سمتی برویم که امیدواری در مردم بیشتر شود.

نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر مشکلات، ظرفیت‌ها، کمبودها و چالش‌های منطقه کم و بیش واقف هستیم و قطعاً از مشاوره‌ها و نقطه نظرات مردم و مسئولان در پیشبرد امور استفاده خواهیم کرد تا کارها با جدیت و سرعت بیشتر پیش برود.

نوش آبادی بیان داشت: هنر ما مسئولان این است که در کمترین زمان و شرایط سخت اعتباری، اولویت‌ها را تشخیص داده، مشکلات را سطح بندی کرده و مهمترین آنها را با توجه به منابع محدود حل و فصل کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید