کد خبر: 231910
۰
۰
نسخه چاپی

معادن سرمایه‌های کشور و متعلق به همه مردم است

به گزارش اقتصادآینده نیوز بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای معادن استان کردستان ضمن یادآوری این نکته که حمایت از تولید امری ضروری و غیر قابل اجتناب است، اظهار داشت: افزایش قیمت شن و ماسه خارج از عرف و قیمت‌های کارشناسی توجیه ندارد و سازمان صمت باید به این بحث به صورت جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه ما به حمایت از تولید اعتقاد راسخ داریم و معتقدیم که تولید کننده باید سود متعارف و مناسب دریافت کند، افزود: از سویی دیگر باید به حقوق مردم توجه شود واجحافی در حق آنان با افزایش بی دلیل قیمت‌ها صورت نگیرد.

استاندار کردستان ادامه داد: ظرف مدت یک هفته قیمت شن و ماسه در استان‌های همجوار بررسی و آنالیز شود و بر مبنای آن افزایش قیمت شن و ماسه در استان نیز انجام گیرد و سازمان صمت استان نیز موظف است از راهکارهای قانونی برای نظارت در این بخش استفاده کند.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود معادن را سرمایه‌های کشور و متعلق به همه مردم دانست و همگان را به پرهیز از بخشی نگری در این حوزه فراخواند و یادآور شد: برخی افراد تصور می کننداگر معدنی در یک نقطه خاص قراردارد عوائد آن باید صرفاً به مردم همان منطقه برگردد در حالی که این تصور اشتباه است و معادن حقوق دولتی را که پرداخت می‌کنند مستقیماً به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا برای تولید کنندگان حاشیه ایجاد نشود، چرا که با دوری از حواشی و بسترسازی‌های مناسب است که تولید رونق خواهد گرفت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید