وزارت صمت نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند

به گزارش اقتصادآینده نیوز ایرج حریرچی پیش از ظهر یکشنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در ارومیه با بیان اینکه استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه در اماکن عمومی الزامی خواهد شد افزود: استان‌های با وضعیت قرمز باید این الزام را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به امکان اعمال دوباره محدودیت در شهرهای با وضعیت قرمز اظهار کرد: استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

حریرچی کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل شیوع موج جدید کرونا در کشور عنوان کرد و افزود: برای استفاده از ماسک و الزامی شدن آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هست نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن آموزش دوخت ماسک خانگی که به صورت مستقیم از طرق ویدئوکنفرانس از صدا و سیما پخش می‌شد عنوان کرد: مردم نیز می‌توانند از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

حریرچی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک به ویژه در استان‌هایی که شرایط ابتلاء به کرونا در آنها قرمز است، می‌تواند نقش پیشگیرانه در کنترل شیوع این ویروس داشته باشد، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با روش‌های ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد گفت: از هفته آینده استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری می‌شود و به کسانی که استفاده نکنند خدمات ارائه نمی‌شود.

وی افزود: از اردیبهشت و خرداد ماه با توجه به بازگشایی های کشوری و عادی انگاری و عادی پنداری که در کل کشور حاصل شد رفتار مردم تغییر و با عدم رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در این استان شاهد افزایش قابل توجهی از موارد بروز بیماری در استان آذربایجان غربی بودیم.

نماینده ویژه وزیر بهداشت اضافه کرد: اگر موارد بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به درستی رعایت نشود با افزایش قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا و کمبودهای جدی در استان آذربایجان غربی مواجه خواهیم شد.

وی به وضعیت شهرستانهای استان اشاره و اظهارکرد: هم اکنون در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی وضعیت قرمز و ۶ شهرستان دیگر هم در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلاء به کرونا قرار دارند، گفت: ابتلاء این قشر با علائم کمی همراه است که این کم علامت بودن خود خطرناک بوده و باعث انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده خصوصاً افراد مسن خانواده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان، گفت: باید قدردان زحمات کادرپزشکی و بهداشتی باشیم، تکریم کادر بهداشتی و پزشکی و رعایت موارد بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین خدمتی است که می‌توانیم در برابر فداکاری و ایثارگری آنها داشته باشیم.

به دلیل افزایش آمار مبتلایان از پنجشنبه هفته گذشته به مدت دو هفته محدودیت‌های جدید اعمال شده که بر این اساس مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، مراکز فنی حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، قهوه خانه و چای خانه‌ها، خانه‌های بازی و سایر مراکز تفریحی در این استان تعطیل شده‌اند.

چهل و هفتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در ارومیه به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید