کد خبر: 232071
۰
۰
نسخه چاپی

سینما آزادی بیجار پردیس می شود/تولید محوری اولویت حوزه هنری بیجار

به گزارش اقتصادآینده نیوز امین مرادی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح توسعه سینما آزادی بیجار و حوزه هنری این شهرستان، اظهار کرد: ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی در سراسر استان کردستان یکی از اولویت‌های اصلی حوزه هنری است.

وی گفت: سینما آزادی بیجار در سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی افتتاح شد و با توجه به استقبال خوب صورت گرفته از سوی مردم این آن، طرح توسعه این زیرساخت مهم فرهنگی با حمایت‌های ویژه مؤسسه فرهنگی بهمن سبز در ابتدای سال جاری آغاز شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان به احداث دو سالن جدید سینمایی در سینما آزادی بیجار اشاره کرد و افزود: با ایجاد این دو سالن جدید، پردیس سینمایی آزادی بیجار ارتقا پیدا کرده و می‌تواند خدمات بیشتر در بخش اکران فیلم‌های روز ارائه کند.

وی به افزایش سرانه صندلی‌های شهرستان با راه اندازی دو سالن جدید در پردیس سینمایی آزادی بیجار اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ۷۵ صندلی دیگر به ظرفیت صندلی‌های موجود در سینما آزادی بیجار افزوده می‌شود.

مرادی گفت: خوشبختانه روند اجرای طرح توسعه سینما آزادی بیجار مناسب است و انتظار می‌رود که در ماه آینده این دو سالن جدید هم افتتاح شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن حضور در حوزه هنری شهرستان بیجار و ضمن دیدار با رئیس و کارکنان آن، گفت: در سال جاری باید تولید محوری در اولویت فعالیت‌های سال جاری حوزه هنری شهرستان بیجار قرار گیرد و از تمامی ظرفیت‌های در اختیار در این بخش استفاده شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، می‌توان در بخش تولید اثر به ویژه کتاب فعالیت‌های خوبی را تدوین و اجرایی کرد و این مهم باید به عنوان یک اولویت در شهرستان بیجار دنبال شود.

وی با بیان اینکه حوزه ادبیات پایداری در بیجار نیازمند توجه ویژه است، افزود: مردم شهرستان بیجار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور حماسی داشتند و امروز باید این رشادت‌ها به نسل جوان منتقل شود که یکی از راهکارهای اصلی برای این مهم، توجه به تاریخ شفاهی و همچنین ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران است.

مرادی از آمادگی حوزه هنری کردستان برای حمایت ویژه از پروژه‌های ادبیات پایداری خبر داد و گفت: ما در این بخش محدودیتی نداریم و از تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های ادبیات پایداری به ویژه در بخش تولید و انتشار کتاب به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم در سایر بخش‌ها از جمله سرود و موسیقی، نمایش، آفرینش‌های ادبی، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی نیز شاهد ارائه تولیداتی مناسب از سوی حوزه هنری شهرستان بیجار باشیم.

در جریان این بازدید سید عبدالرضا خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات در دست اجرا را ارائه کرد و از حمایت‌های ویژه حوزه هنری کردستان از برنامه‌های شهرستان بیجار تقدیر کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید