کد خبر: 232136
۰
۰
نسخه چاپی

راهیابی آثار برنامه سازان گیلانی به جشنواره های بین المللی

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان دو اثر از این مرکز به جشنواره ۰ABU Prizes ۲۰۲ و فیلم کوتاه پویانمایی «محاکمه» از تولیدات این مرکز نیز به جشنواره فیلم کوتاه آمریکای لاتین ۲۰۲۰ راه یافت.

مستند نمایشی «از تولد تا تولد» از معاونت صدا و «زیر سقف آسمان» از معاونت خبر دو اثر راه یافته به جشنواره «ABU PRIZES ۲۰۲۰» می‌باشند.

مستند نمایشی از «تولد تا تولد» کاری از «بهرام نوری» روایتی از «فرهاد رمضانی» است که در روز تولد خود در حین عملیات خنثی سازی بمب به شهادت می‌رسد این واقعه از زبان دخترش بعد از ۱۸ سال روایت شده است.

اثر «کلاسی زیر سقف آسمان» کاری از اعظم سائدی روایتی از زندگی یک معلم جوان در روستاهای دور افتاده تالش در استان گیلان است که در دوران شیوع کرونا به علت عدم دسترسی بعضی از بچه‌های عشایر به اینترنت مجبور به تدریس حضوری با حفظ فاصله اجتماعی می‌شود.

گیلان، لرستان، گلستان، کرمانشاه و مازندران جز پنج استان دارای اثر در این دوره از جشنواره می‌باشند که گیلان و کرمانشاه هر یک با دو اثر در این رقابت حضور دارند.

همچنین فیلم کوتاه پویانمایی «محاکمه» تولید سیمای مرکز گیلان به جشنواره فیلم کوتاه آمریکای لاتین ۲۰۲۰ راه یافت.

داستان فیلم «محاکمه» به نویسندگی و تهیه کنندگی «محمد وهابی» و کارگردانی و انیماتوری «اسماعیل جباری» درباره یک تفنگ است که به تالاب انزلی وارد شده و قصد شکار دو پرنده زیبا را دارد، اما با محکمه وجدان درگیر محاکمه ذهنی خود می‌شود.

پیش از این نیز فیلم کوتاه محاکمه به جشنواره پویانمایی رومانی راه یافته بود.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید