کد خبر: 232190
۰
۰
نسخه چاپی

طرح گرمسیری تحول بزرگی در حوزه کشاورزی کرمانشاه ایجاد می‌کند

به گزارش اقتصادآینده نیوز کیوان کاشفی عصر امروز سه شنبه در نشست فعالان بخش کشاورزی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، حوزه کشاورزی را حوزه مهمی در استان برشمرد و اظهار داشت: پس از الحاق این حوزه به اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را جهت رشد و بهبود آن به کار گرفتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشاورزی می‌تواند فنر جهش اقتصادی استان باشد و باید این حوزه را نیز به بخش صادرات پیوند دهیم.

وی انتخاب کمیسیون کشاورزی را از سوی دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه انتخابی هوشمندانه عنوان کرد و گفت: حوزه کشاورزی استان وسیع است، اما متأسفانه صدای رسا و و بلندی ندارد و حضور نیروی فعالی همچون دکتر رشیدی می‌تواند یک تحول و انقلاب در کشاورزی استان ایجاد کند.

کاشفی بیان داشت: نظام تصمیم گیری در کشور روال خاصی دارد و برای اینکه صحبت‌های ما در جلسات به بخش نامه و لایحه تبدیل شود مسیر طولانی را باید طی کند و رسیدن به این مهم پشتکار، مسئولیت پذیری و پیگیری مداوم نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: نخبه‌های کشاورزی بسیاری در استان داریم که سرمایه‌های اصلی کمیسیون هستند و این سرمایه یک نظام‌مندی و ساماندهی نیاز دارد که آنها را با هم ارتباط دهد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی‌ای رام اظهار داشت: سال قبل سند رونق تولید را با برگزاری ۸ جلسه با فعالان اقتصادی تهیه کردیم که در این سند، دیدگاه‌ها و راهکارهای حل مشکلات بخش خصوصی با همکاری کارشناسان و اساتید دانشگاه به پیشنهادهای اجرایی تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح گرمسیری در استان کرمانشاه می‌تواند تحول بزرگی را در زمینه کشاورزی ایجاد کند، گفت: بهره‌برداری بهینه این طرح می‌تواند آینده کشاورزی و صنایع تبدیلی استان را از دیگر استان‌ها پیش بیاندازد.

کاشفی خاطرنشان کرد: کار زیر ساختی این طرح انجام شده اما متأسفانه طریقه بهره برداری از زمین‌ها و آب را بلد نیستیم که جا دارد برای این موضوع یک کار گروه ویژه تشکیل دهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید