کد خبر: 232195
۰
۰
نسخه چاپی

حوزه نمایشنامه نویسی با چالش مواجه است

به گزارش اقتصادآینده نیوز فیروز فاضلی عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از جدیدترین اثر مرحوم «فرهاد پاک سرشت» هنرمند برجسته گیلانی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت، به برخی از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم پاک سرشت اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به عدم رضایت وی در زمینه چاپ آثارش، اظهار کرد: این عدم رضایت از تواضع و فروتنی و روح والا این مرحوم بود. این باید الگوی برای همه ما هنرمندان و فعالان هنری و فرهنگی باشد.

وی در ادامه با اشاره به کلمات به کار گرفته شده در متن نمایشنامه‌های مرحوم پاک سرشت، افزود: قلم مرحوم پاک سرشت از قدرت بالای برخوردار بود و کمک شایانی به حفظ ادبیات ایرانی کرده و همچنان می‌کند.

فاضلی با بیان اینکه عشق مرحوم «پاک سرشت» به ادبیات و وجه شاعرانگی قابل تقدیر و ستایش است، تصریح کرد: متأسفانه امروز در حوزه نمایشنامه نویسی و آثار اندک به چاپ رسیده با چالش مواجه هستیم.

وی با اشاره به بکارگیری خوشه‌های تصویری و شخصیت پردازی‌ها در نمایشنامه‌های مرحوم پاک سرشت، افزود: توجه به این موضوع سبب شده تا ارزش کارهای مرحوم پاک سرشت افزایش یافته و آثار وی را به مقاله ادبی بسیار غنی تبدیل کرده است.

فاضلی در انتهای این مراسم ضمن خواندن نامه مرحوم فرهاد پاک سرشت و گلایه وی به رسیدگی به متولیان فرهنگ و هنر، افزود: باید برای مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر گوش شنوا داشت.

وی با اشاره به اینکه برای پرورش و پدید آمدن شخصیت‌های هنری و فرهنگی به سال‌ها و حتی قرن‌ها زمان نیاز است، گفت: نجات دهندگان اساسی بشریت سردمداران اهالی فرهنگ و هنر هستند.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه برگزاری این مراسم نشان دهنده عشق و علاقه هنرمندان گیلانی به مرحوم پاک سرشت است، گفت: هنرمندان باید پشت هم باشند.

در پایان این مراسم از کتاب «یک پنجره برای دیدن» اثر زنده یاد «فرهاد پاک سرشت» هنرمند گیلانی با حوزه هنرمندان، مسئولان و خانواده این مرحوم رونمایی شد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید