کد خبر: 232347
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک ایلام

به گزارش اقتصادآینده نیوز قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: هفته گذشته سفر محمد امید معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان باعث دستاوردهای بسیار خوبی برای استان شد.

وی از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان در سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این اعتبار، ۱۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های زیر بنایی هلیلان و پمپاژ تلخاب بدره و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک در استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این تسهیلات به کارگاه‌های فرش و قالیبافی، پرورش ماهی در قفس و … ارائه می‌شود.

استاندار ایلام بیان کرد: ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال ۹۸ در استان جذب شده و این استان جزو ۳ استان برتر کشور در زمینه اشتغال در کشور بوده است.

وی گفت: به خاطر عملکرد موفق در این حوزه ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از سهم توسعه روستایی و مناطق محروم به استان اختصاص یافت که مدیران مربوطه باید پیگیر جذب این تسهیلات باشند.

طرح احیای اراضی شیب دار استان اجرایی می‌شود

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: قرار است معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ایلام در یک قراداد سه جانبه طرح احیای اراضی شیب دار استان را اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده هرسال دو هزار هکتار و در مجموع ۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان ایلام احیا شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: در این طرح با آبخیزداری جلوی شخم غیر استاندار گرفته می‌شود و به جای آن درختان مثمر چون گل محمدی و نرگس و.... کاشته می‌شود.

استاندار ایلام به دستاورد مهم دیگر این سفر پرداخت و اظهار کرد: قرار شد پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی مناطق محروم استان که سرمایه گذار برای اجرا ندارند، احصا شوند و در قالب یک طرح به معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ارائه گردد تا در یک نشست تخصصی که با حضور هلدینگ ها، بنیادها، نهادها و بخش خصوصی تشکیل می‌شود، هرکدام چند پروژه را متقبل کنند.

وی با عنوان این مطلب که امروز تحرک خوبی در ادارات ایجاد شده است، اضافه کرد: بایید این روند تقویت شود، اگرچه اعتقاد به تغییرات اساسی ندارم اما چند دستگاه هستند که به رغم هشدارها نتوانسته‌اند خود را با سرعت حرکت دولت در استان هماهنگ کنند که برای تغییر آنها اقدام می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر این مهم که مدیران باید اصالت و شخصیت حقوقی خود را به شکل صحیحی حفظ کنند و برای ماندن در جایگاه خود آویزان این و آن نشوند، اضافه کرد: مدیران مطمئن باشند افرادی که خارج از روال قانونی دنبال حفظ، تثبیت و ارتقای جایگاه خود هستند نه تنها موفق به این هدف نمی‌شوند بلکه زمان ترک جایگاه خود را کوتاه‌تر خواهند کرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید