کد خبر: 232362
۰
۰
نسخه چاپی

۹۶ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان بستری شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی شفیعی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روز گذشته ۹۶ مورد جدید قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد ۵۷ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۹ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و شش نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۹۶ بیمار با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری بودند و خدمات درمانی را دریافت می کردند که این آمار نسبت به ماه های گذشته رشد نسبتا بالایی دارد. این افزایش آمار عمدتا ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی طی دو الی سه هفته اخیر است.

شفیعی بیان کرد: در مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون هزار و ۷۷۳ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان کرمان بستری شده اند، افزود: تعداد زیادی از این بیماران بهبود یافته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار جان باختگان بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان کرمان را ۱۶۳ مورد ذکر و تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم که دو مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد هم از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

وی از افزایش مراجعه به بیمارستان ها طی دو هفته اخیر به ویژه در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: این شرایط برای شهرستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و سیرجان هم رخ داده که اکثر بیماران دارای علائم تنفسی و بعضا گوارشی هستند.

زنجیره انتقال در استان کرمان مجددا برقرار شده است

شفیعی با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر تعداد موارد قطعی و مثبت کووید ۱۹ بستری روز به روز افزایش پیدا کرده است، افزود: در مدت گفته شده تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این روند بیانگر آن است که زنجیره انتقال در استان کرمان مجددا برقرار شده و شدت آن در برخی مناطق نسبتا بالاست که زنگ هشدارها به شمار می رود. اگر مراقبت نکنیم زنجیره انتقال دوباره از کنترلمان خارج خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید در ستاد استانی تصمیمات جدید برای کنترل زنجیره انتقال بگیریم، افزود: یکسری تصمیمات در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده و سپس در استان اجرایی شود که البته استان ها می توانند به آن شدت و ضعف بدهد اما برخی تصمیمات هم لازم الاجرا هستند.

شفیعی بیان کرد: یکسری تصمیمات در ستاد استانی می تواند اتخاذ شود اما یکسری تصمیمات مثل محدودیت های تردد یا کسب و کارها و... نیاز به دریافت مجوز ستاد کشوری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور قرار شده به ۱۳ استان قرمز از جمله کرمان اختیاراتی در رابطه با محدودیت های قرنطینه ای و محدود کردن سفرها و ترددها و اعمال شرایط سخت گیرانه در خصوص صنوف و... تصمیم گیری شود اما تا این لحظه تصمیمی اتخاذ نشده است.

شفیعی بیان کرد: این تصمیمات به صورت استانی نیست و در سطح شهرستان و منطقه اجرا می شود. روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده در ستاد استانی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری می شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید