کد خبر: 232366
۰
۰
نسخه چاپی

تقویت زیرساخت های رشته سوارکاری در گیلان ضروری شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع)، گیلان را از جمله مناطق مستعد پرورش اسب به سبب شرایط اقلیمی، جغرافیایی و موهبت‌های الهی با پیشینه‌ تاریخی عنوان کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی، با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه حضور و جذب بیشتر علاقمندان را فراهم می‌کند.

وی به توصیه دین مبین اسلام پیرامون اسب سواری و جایگاه این رشته ورزشی در فرهنگ ایرانیان اشاره و خاطرنشان کرد: گسترش باشگاه‌های ورزشی این رشته علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی میان مردم، می‌تواند بستر اشتغالزایی و ایجاد درآمد را به دنبال داشته باشد.

زارع با بیان اینکه در کنار همگانی کردن رشته اسب سواری، باید پرورش سوارکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی و عضویت گیلانیان در تیم ملی را در برنامه داشته باشیم، گفت: آمادگی برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی و بخش‌های استان و نیز مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان وجود دارد تا شاهد یک مانور اجتماعی و فرهنگی برای جذب علاقمندان و معرفی برند اسبچه خزری در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

در این دیدار که مدیرکل ورزش و جونان استان نیز حضور داشت، رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به وجود ۴۰۰ باشگاه اسب سواری در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: توجه به زیرساخت‌های رشته سوارکاری در کنار تقویت این حوزه می‌تواند به رشد اشتغال و درآمدزایی منجر شود.

مسعود خلیلی پیست سوارکاری پیربازار رشت را یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین را فراهم کنیم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید