کد خبر: 232407
۰
۰
نسخه چاپی

یک میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت خواهد شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به برگزاری مناقصه گفت: برای آسفالت معابر، پیمانکار مناسب انتخاب شده و به‌زودی روکش آسفالتِ بعضی از معابر شهر کرمان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تعهد یک‌سالۀ پیمانکار برای آسفالت معابر شهر کرمان افزود: طی یک‌سال آینده، بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر کرمان توسط پیمانکار و نزدیک به همین میزان نیز توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، (در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع) آسفالت خواهد شد.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه در این اقدام جهادی، کیفیت آسفالت مدنظر است، بیان کرد: روکش آسفالت معابر، بدون تراشیدن آسفالت قبلی اجرا نمی‌شود؛ ضمن این‌که معابر براساس آزمایش CBR (به‌دست آوردن مقاومت خاک بستر و سایر مصالح سنگی لایه‌های روسازی) و به‌صورت اصولی روکش آسفالت خواهد شد.

عالم‌زاده به اجرای طرح فاضلاب شهری و نیاز به حفر کانال توسط پیمانکار طرف قرارداد شرکت آب و فاضلاب در بعضی از معابر شهر کرمان اشاره کرد و گفت: بعضی از معابر، پس از تکمیل پروژۀ فاضلاب آسفالت خواهد شد.

وی از فعال شدن واحد لکه‌گیری آسفالت معابر شهر خبر داد و گفت: این اقدام در مناطق پنج‌گانه در حال پیگیری است.

شهردار کرمان یکی از دلایل آسیب دیدن آسفالت معابر را نفوذ آب‌های سطحی ناشی از بارندگی به لایه‌های زیرین آسفالت دانست و گفت: در صورت هدایت آب‌های سطحی، دیگر آسفالت معابر در اثر نشت آب به لایه‌های زیرین آسیب نخواهد دید.

عالم‌زاده از اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در چهار نقطۀ شهر کرمان خبر داد و افزود: نقاط بحرانی شهر در زمان بارندگی و همچنین ایمن‌سازی شهر در مقابل سیلاب، توسط مشاور در حال بررسی است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید