کد خبر: 232411
۰
۰
نسخه چاپی

رشد ۱۴۶ درصدی پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در گیلان

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در استانداری اظهار کرد: در سال گذشته هزار و ۶۴۳ طرح تسهیلات رونق و رفع موانع تولید دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با سال قبل با رشد ۱۴۶ درصدی همراه بوده است، افزود: به این تعداد طرح هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه این روند باید امسال نیز ادامه داشته باشد، گفت: انتظار داریم امسال با افزایش تعداد و میزان تسهیلات پرداختی گیلان بتواند جایگاه برتر استانی را در کشور در این زمینه کسب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش شود تا امسال واحدهای راکد و همچنین واحدهایی که با ظرفیت اسمی خود فعالیت می کند به صورت کامل فعال شوند، تأکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که از سوی بانک ها تملک شده اند باید ظرف سه ماه آینده واگذار شوند.

زارع با اشاره به اینکه دستگاه ها باید برای پاسخ به استعلامات باید از بسترهای الکترونیکی استفاده کنند، تصریح کرد: بهره گیری از دولت الکترونیک زمینه شفافیت و سرعت عمل بیشتر در انجام امور را فراهم می کند.

وی همچنین به موضوع مصرف بهینه انرژی اشاره و با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور از میانگین جهانی بالاتر است، افزود: مشترکان خانگی برق در استان گیلان باید در زمان پیک، میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: قطعی ها نیز باید ۲۴ ساعت قبل به واحدهای تولیدی و صنعتی اطلاع رسانی شود انتظار می رود با همکاری واحدهای تولیدی شاهد مصرف بهینه و صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی باشیم.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید